Tehnomanija – studija slučaja
Objavio Wvv 05. decembar 2023.
Naučni radovi, Skripte, Bankarstvo/Finansije
Objavio c0fi12 11. novembar 2013. Prijavi dokument
INVESTICIONA STRATEGIJA POSLOVNIH BANAKA NA FINANSIJSKIM TRŢIŠTIMA
Sažetak: U savremenim tržišnim uslovima klasična depozitno-kreditna strategija nije više dovoljna da bi poslovne banke opstale na finansijskom tržištu i ostvarile dovoljan nivo profita. Potrebno je, pored strategije plasmana u kredite, usvojiti i adekvatnu investicionu strategiju koja će doprineti profitabilnosti, likvidnosti i sigurnosti ukupnog portfolia aktive. Poslovne banke, za razliku od investicionih banaka, plasiraju manji deo sredstava u hartije od vrednosti različite ročnosti na finansijskim tržištima. Međutim, sa sve oštrijom konkurencijom banaka i drugih nebankarskih institucija, raste značaj investicionog portfolia kao alternative koja obezbeđuje dodatne izvore prihoda, osigurava likvidnost, obezbeđuje diverzifikaciju plasmana i smanjuje izloženost riziku. Banke imaju na raspolaganju širok spektar strategija investiranja koje mogu kombinovati u zavisnosti od svojih investicionih ciljeva i averzije prema riziku, kao što su pasivna i aktivna strategija, strategija merdevina, strategija tegova i sl. Cilj ovog rada je prikaz značaja investicionog portfolia u poslovnim bankama i osnovnih strategija upravljanja investicionim portfoliom koje poslovne banke mogu koristiti.
Ključne reči: investicioni portfolio, poslovne banke, strategija.
Uvod
Poslovne banke imaju za cilj ostvarivanje maksimalne profitabilnosti uz prihvatljiv nivo rizika, kako za klijente tako i za potencijalne investitore i akcionare. Banke, kako poslovne tako i druge, obavljaju veliki broj raznovrsnih poslova da bi bile konkurentne na tržištu i postigle zadovoljavajući profit. Klasična aktivnost banaka je prikupljanje depozita i plasiranje sredstava u razne oblike kredita. Međutim, u savremenim uslovima poslovanja banke su izložene konkurenciji drugih banaka, finansijskih kompanija, osiguravajućih društava i drugih finansijskih institucija i stoga moraju da se prilagođavaju tržišnim uslovima, diverzifikuju portfolio aktive i prošire obim usluga koje pružaju klijentima u pravcu novih vrsta platnih kartica, elektronskog bankarstva, osiguranja, brokersko-dilerskih usluga, kastodi usluga, usluga pripreme i plasiranja emisija hartija od vrednosti, porfolio menadžmenta, usluga investicionog savetovanja, usluga procene i upravljanja rizicima itd. Da bi poslovne banke obezbedile opstanak, rast i razvoj u uslovima oštre konkurencije, neophodno je da na strateški način upravljaju celokupnim poslovanjem, aktivom i pasivom, depozitnim, kreditnim i investicionim portfoliom, da upravljaju rizicima u skladu sa regulativom centralne banke i Bazelskim principima i obezbede dovoljne sigurnosne rezerve i adekvatnost kapitala. Uspešne poslovne banke primenjuju ALM koncept (Asset and Liability Management). ALM predstavlja strategiju upravljanja ukupnom bilansnom i vanbilansnom strukturom banke koja treba da obezbedi zadovoljavajuću profitabilnost, efikasno upravljanje aktivom i pasivom i kontrolu upravljanja rizicima banke. U radu je stavljen akcenat na strategiju investiranja poslovnih banaka na finansijskim tržištima, kao segment strategije plasmana koji se često zapostavlja u domicilnim bankama. Predstavljen je značaj investiranja u hartije od vrednosti, kao i obeležja investicionog portfolia i potencijalne investicione strategije.
Objavio Wvv 05. decembar 2023.
Objavio milicab 02. oktobar 2023.
Objavio mvadapt 28. jun 2023.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.