Odlomak

1. Uvod:

Preduzeća poslujući u turbulentnom okruženju moraju da uspostave efikasnu organizacionu strukturu da bi na efikasan način prilagodili svoje poslovanje novo nastalim promenama.
Cilj poslovanja preduzeća je povezan sa potrebama i željama potrošača, a način njihovog zadovoljavanja treba da je intregrisan u poslovnu filozofiju preduzeća. Da bi preduzeće moglo da opstane i da konkuriše na tržištu ono mora da bude i deo tržišta, da ga osluškuje i da vrši izmene u skladu sa njim. Na taj način preduzeće da bi bilo uspešno, kako sa svojom ponudom proizvoda i usluga, tako i kod potrošača, mora da ima uspostavljenu marketing strukturu u svojoj organizaciji.

 

 

 
1.1. Istorijat firme:

Metalac je osnovan 1959. godine sa sedištem u Gornjem Milanovcu, na 110 kilometara južno od Beograda. Na samom početku kratko se bavio limarijom i bravarijom, da bi se već naredne godine susreo sa tehnologijom emajliranja i proizvodnjom posuđa, po čemu će postati poznat širom tadašnje Jugoslavije koja je imala 20 miliona stanovnika. Sredinom šezdesetih čine se veliki napori na afirmaciji preduzeća kao sigurnog proizvođača emajliranog posuđa. Sedamdesete su bile posvećene ulaganju u strateško prilagođavanje, naročito u automatizaciju proizvodnje. Metalac postaje sve konkurentniji proizvođač posuđa. Počinje da izvozi u evropske zemlje, što je jedan od odlučujućih koraka i veliki podsticaj daljem razvoju firme. Sve do kraja osamdesetih preduzeće je orijentisano na proizvodnju emajliranog posuđa. U poslednjoj deceniji 20. veka, u vrlo teškom i nesrećnom vremenu ekonomske krize, ratova i sankcija – rukovodstvo Metalca serijom vizionarskih odluka pravi preokret u razvoju preduzeća. To su odluke zahvaljujući kojima sledi modernizacija fabrike, novi proizvodni program, uvođenje standarda kvaliteta, vlasnička transformacija. Izvozna orijentacija postaje merilo svih razmišljanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari