Odlomak

Uvod

U ovom radu se definše tržište sa raznih aspekata.i dimenzija, a posebno iz ugla menadžera marketinga kao grupa aktuelnih ili potencyalnih kupaca proizvoda. Zatim se ukazuje na razliku između generičkog tržišta i tržišta proizvoda, definiše relevantno tržište i navode različiti tipovi tržišta. Ciljevi i dimenizije anaiize tržišta identifikovanje tržišnih mogućnosti su predmet posebnog razmatranja. Sledi sistematski pristup segmentaciji tržišta, tako da menadžer marketinga može što efikasnije da obavi svoj posao. U pristupu segmentaciji koriste se demogrfske, geografske, psihografske i bihejviorističke varijable za identifikovanje i definisanje grupa ljudi sa sušnim potrebama i karakteristikama koje se nazivaju ciljna tržišta. Takođe se pokazuje kako ova ciljna tržišta mogu biti uspešno penetrirana i u svakom uspešno pozicionirani proizvodi. Iziaganje se završava najnovijim konceptom povezujućeg marketinga, kao produbljenjem segmentacije tržišta.

 

 

 

 
DEFINISANJE TRZIŠTA

Svaka analiza počinje sa definicijom predmeta koji se analizira. Analiza tržišta pretpostavlja da je tržište koje se analizira definisano. Reč tržište se koristi na brojne načine u ekonomskoj teoriji, u poslovanju uopšte, i u marketingu posebno. Tržište se može definisati kao mesto gde se susreću kupac i prodavac, proizvodi ili usluge nude na prodaju i odvija trasfer vlasniŠtva. Tržiste se može definisati kao tražnja odredene grupe potencijalnih kupaca za proizvod ili uslugu. Termini tržište i tražnja se često koriste kao zamena, a mogu se koristiti i skupa kao tržišna tražnja. Tržište se može opisati prema velicini, prema ljudima koji kupuju, prema karakteristikama kupaca ill prema razlikama uponašanjupotrošača. Tržište se takođe može razlikovati prema podeli medu konkurentima po proizvodima koji ga čine.
Ove definicije ne mogu biti dovoljno korisne za menadžere marketinga u individualnoj firmi. Konsekventno, trziste se definiše kao ljudi sa potrebama koje treba da zadovolje, novcem za trošenje i spremnošću da ga potroše.
Slikaprikazuje korake koji se preduzimaju za definisanje tržišta. Polazeći od ukupne populacije, menadžer marketinga mora da:
1.Da li postoji potreba za proizvodom ili uslugom?
2.Da li su ti sa potrebom zainteresovani ili potencijalno zainteresovani za kupovinu proizvoda ili usluge?

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari