Odlomak

Ponašanje potrošača uzrokovano je stimulansima i motivacijom koji su proizvod delovanja
brojnih faktora. Eksterni faktori deluju iz okruženja na potrošača, dok se interni
faktori odnose na mentalno (psihičko) stanje i karakteristike ličnosti potrošača. Ovi
uticaji, odnosno faktori deluju u svojoj interakcijskoj međuzavisnosti na osnovu principa
recipročnog determinizma, pa je teško utvrditi koji više ili manje opredeljuje ponašanje
potrošača u konkretnoj marketing situaciji.
Psiholog K. Levit razvio je najopštiju formulu sa ciljem da objasni ponašanje potrošača:
B = f (P < E)
Ponašanje (B) je determinisano ili je funkcija interakcije ličnih uticaja(P) i
stimulansa koji na potrošača deluju iz okruženja (E). Suština je u tome da
intrapersonalne karakteristike potrošača (npr. stavovi, mišljenja i dr.) čine
intervenišuće promenljive koje «prevode» spoljne stimulanse (npr. kultura, ekonomski
uslovi i dr.), preko procesa motivacije u konkretno ponašanje potrošača.
Potrošač, koji se prema intrapersonalnim karakteristikama razlikuje od drugih
potrošača, i koji, pod uticajem stimulansa iz okružanja, reaguje na sebi svojstven način u
procesu kupovine proizvoda i usluga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari