Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio studenti.rs 14. januar 2019. Prijavi dokument
U dosadašnjem razvoju ljudskog društva najveći napredak u građenju puteva su napravili Rimljani. Razgranali su sistem vojnih puteva do najudaljenijih krajeva imperije, takođe dužina puteva u srednjoj Evropi iznosila oko 150 000 kilometara, uključujući vijadukte, galerije, mostove i tunele. Mnogi od ovih puteva su bili sagrađeni od kamenih ploča, debljine konstrukcije i preko 90 santimetara, čiji se ostaci još mogu naći na kontinentu. Neki od njih su poslužili kao podloga za kasnije sagrađene savremenije puteve. Stagnacija u putogradnji je počela padom Rimske imperije i trajala sve do osamnaestog vijeka, kada je francuski inženjer Trezage (Tresaquet 1716 – 1796) unaprijedio postupak građenja. On je preko podloge od krupnog drobljenog kamena satavljao sitniji. U Engleskoj, u isto vrijeme, Tomas Telford (Thomas Telford) i Džon Makadam (John McAdam), razvijaju sličan tip kolovozne konstrukcije. Telford stavlja u podlogu krupnije kamenje u koje utiskuje zastor od sitnijeg kamena. Makadam koristi drobljeni kamen u više slojeva koji biva zbijan u vlažnom stanju. Taj postupak je zadržan i do današnjih dana.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.