Odlomak

UVOD

U savremenim uslovima poslovanja, svi oni koji žele ostvariti planirane ciljeve moraju tržišno razmišljati. To znači da sve privredne grane u svom okruženju moraju prepoznati postojanje potreba ciljanih i potencijalnih potrošača. To se može postići dobro postavljenom marketing strategijom. Marketing strategija predstavlja ostvarivanje superiorne konkurentske pozicije u okviru definisanog tržišta odnosno širok plan aktivnosti za upotrebu resursa preduzeća u realizovanju marketing ciljeva. U epicentru marketing strategije nalazi se kupac-potrošač i prema njemu su usmerene sve smernice preduzeća. Tako marketing strategija obuhvata tri elementa: kupce, konkurenciju i interne korporativne mogućnosti.

Preduzeće mora napraviti kompletnu analizu tržišta i odabrati ciljno tržište, odlučiti kakav su proizvod ili usluga potrebni kupcu, na koji način proizvod ili uslugu distribuirati do potrošača, kako promovisati proizvode ili usluge i uz koju cenu nuditi i prodavati te proizvode ili usluge.

Razvoj privrede i društva menja strukturu pojedinih sektora privrede, odnosno delatnosti. Nagli uspon „uslužne privrede“, gde pripada i delatnost osiguranja, predstavlja fenomen koji karakteriše savremene uslove privređivanja. S obzirom na veoma veliki značaj delatnosti osiguranja u savremenim uslovima i velike perspektive u budućnosti, nedvosmisleno se nameće potreba striktne primene marketiga i postavljanja dobre marketing strategije.

Poznato je da se proces pružanja usluge ne završava samim činom isporuke. Postprodajne aktivnosti su veoma bitne radi kreiranja lojalnosti potrošača i stvaranja osnova za razvoj poslovanja. Dakle, deo ukupne strategije marketinga čini posvećenost menadžmenta kompanije unapređenju poslovanja kroz zadovoljenje percepcija potrošača i njihovo oduševljenje i to na način bolje od konkurenata. Utisak korisnika koji nosi zadovoljstvo i način prenošenja istog organizacija upotrebljava (koristi) kako bi ostvarila svoje profitne ciljeve.

Uticaj savremenih tehnologija i interneta oblikuje je i zahteve korisnika koji postaju sve više obrazovani i poseduju znanje koje zahteva prilagođavanje organizacija, sve više, pojedinačnim potrošačima i oblikovanje paketa ponude po meri klijenata. Da li i koliko uspevaju u tome govore pokazatelji uspešnosti koji kompanije svrstavaju na određene pozicije na tržištu u poređenju sa konkurentima i oslikavaju postignute rezultate na bazi određenih ciljeva.

Imajući u vidu sve ove činjenice, ali i to da je osiguranje izuzetno specifična delatnost, u daljem radu posmatrana su dva tržista, tržište finalnih i poslovnih kupaca. Ukazale smo kako na njihove zajedničke karakteristike, tako i na posebnosti svakog od njih. Takođe, uputile smo na značaj faktora koji utiču na poslovanje, osobenosti elemenata marketing mixa i istakle mere kojima se kompanija služi, kao i one koji bi trebalo da razmatra pri definisanju daljih koraka u cilju razvoja i unapređenja poslovne aktivnosti.
1. Uopšte o kompaniji „ Jahorina osiguranje “ AD Pale
Osiguravajuće društvo ” Jahorina osiguranje ” osnovano je 1992. godine sa nazivom SRPSKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVO ” JAHORINA ”, kao deoničarsko društvo u mešovitoj svojini . Od septembra 2003. godine društvo ima sadašnji naziv: ” Jahorina osiguranje ” A.D. Društvo je registrovano za obavljanje poslova životnih i neživotnih osiguranja i jedino je domaće društvo registrovano za obavljanje životnih osiguranja. Ima izgrađen, prepoznatljiv imidž na tržištu jer je orijentisano na pružanje usluga osiguranja koje su rezultat primene najboljeg iskustva u području delatnosti osiguranja i sopstvenog razvoja uslova osiguranja, tarifnog sistema i tehnologija – usluga koje su visokog kvaliteta i koje u potpunosti zadovoljavaju potrebe korisnika. Jahorina osiguranje prvo je, od svih osiguravajućih društava u regionu, prepoznalo značaj uspostavljanja sistema menadžmenta kvalitetom prema zahtevima standarda ISO 9001: 9002, izgradilo i primenjuje taj sistem za koji, vec šest godina, poseduje sertifikat RW TÜVCERT.
Poslove osiguranja obavlja preko svojih organizacionih jedinica – Filijala širom Republike Srpske i Brčko Distrikta. Sedište Društva je na Palama, gde se nalazi upravna zgrada u kojoj se nalazi Direkcija Društva, koja ima status pravnog lica. Društvo zapošljava 145 radnika najrazličitijih profila. I kao sto kažu zaposleni u kompaniji, oni osiguravaju sve sto je vredno, a to su pre svega osiguranje života, paket osiguranja stana ili kuće i stvari u njima na novonabavnu vrednost, kasko osiguranja, osiguranje od autoodgovornosti, osiguranja imovine, osiguranja poljoprivrede, zdravstvena osiguranja, osiguranja od nezgode, transportna osiguranja i osiguranja od odgovornosti.

Vizija ove kompanije izgrađena je na orijentaciji ka:
• Pronalasku strateškog investitora koji bi postao većinski vlasnik;
• Pokretanju životnih osiguranja i osposobljavanju infrastrukture u Federaciji BiH uz pomoć strateškog investitora;
• Podmlađivanju radno angažovanih uz kvalitetnije vidove nove obuke;
• Povećanju tržišnog učešća u RS;
• Pripremama na osnivanju penzionog fonda nakon seta zakona u reformi PIO-a;
• Jačanju profitne orijentacije kroz maksimizovanje prihoda, racionalizaciju rashoda, stalnog podizanja nivoa usluga.
Svoju misiju JAHORINA OSIGURANJE ostvaruje stručnim radom i istraživanjem, razvojem i inoviranjem usluga osiguranja i metoda i postupaka u procesima rada i poslovanja, sa ciljem zadovoljenja potreba korisnika, zaposlenih i društvene zajednice u celini.
Misija JAHORINA OSIGURANJA utvrđena je i ostvaruje se putem elemenata:
• Svrha postojanja– zadovoljenje potreba korisnika, zaposlenih i organizacije, pružanjem usluga osiguranja koje pružaju potpun odgovor na zahteve korisnika,
• Strategija dejstva– agresivan nastup na tržištu koji se obezbeđuje stalnim, sopstvenim razvojem i uvođenjem novih usluga na postojeća i nova tržišta,
• Standardi ponašanja– skup pravila u ponašanju zaposlenih u radu, internom i eksternom komuniciranju, motivisanih za lični stručni razvoj putem orijentacije ka zadovoljenju potreba korisnika i ukupnom razvoju JAHORINA OSIGURANJA,
• Pokretačke poluge– visok kvalitet organizacionih i tehničko-tehnoloških usluga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari