Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Tikitica 13. maj 2015. Prijavi dokument
UVOD
U savremenim uslovima poslovanja, svi oni koji žele ostvariti planirane ciljeve moraju tržišno razmišljati. To znači da sve privredne grane u svom okruženju moraju prepoznati postojanje potreba ciljanih i potencijalnih potrošača. To se može postići dobro postavljenom marketing strategijom. Marketing strategija predstavlja ostvarivanje superiorne konkurentske pozicije u okviru definisanog tržišta odnosno širok plan aktivnosti za upotrebu resursa preduzeća u realizovanju marketing ciljeva. U epicentru marketing strategije nalazi se kupac-potrošač i prema njemu su usmerene sve smernice preduzeća. Tako marketing strategija obuhvata tri elementa: kupce, konkurenciju i interne korporativne mogućnosti.
Preduzeće mora napraviti kompletnu analizu tržišta i odabrati ciljno tržište, odlučiti kakav su proizvod ili usluga potrebni kupcu, na koji način proizvod ili uslugu distribuirati do potrošača, kako promovisati proizvode ili usluge i uz koju cenu nuditi i prodavati te proizvode ili usluge.
Razvoj privrede i društva menja strukturu pojedinih sektora privrede, odnosno delatnosti. Nagli uspon „uslužne privrede“, gde pripada i delatnost osiguranja, predstavlja fenomen koji karakteriše savremene uslove privređivanja. S obzirom na veoma veliki značaj delatnosti osiguranja u savremenim uslovima i velike perspektive u budućnosti, nedvosmisleno se nameće potreba striktne primene marketiga i postavljanja dobre marketing strategije.
Poznato je da se proces pružanja usluge ne završava samim činom isporuke. Postprodajne aktivnosti su veoma bitne radi kreiranja lojalnosti potrošača i stvaranja osnova za razvoj poslovanja. Dakle, deo ukupne strategije marketinga čini posvećenost menadžmenta kompanije unapređenju poslovanja kroz zadovoljenje percepcija potrošača i njihovo oduševljenje i to na način bolje od konkurenata. Utisak korisnika koji nosi zadovoljstvo i način prenošenja istog organizacija upotrebljava (koristi) kako bi ostvarila svoje profitne ciljeve.
Uticaj savremenih tehnologija i interneta oblikuje je i zahteve korisnika koji postaju sve više obrazovani i poseduju znanje koje zahteva prilagođavanje organizacija, sve više, pojedinačnim potrošačima i oblikovanje paketa ponude po meri klijenata. Da li i koliko uspevaju u tome govore pokazatelji uspešnosti koji kompanije svrstavaju na određene pozicije na tržištu u poređenju sa konkurentima i oslikavaju postignute rezultate na bazi određenih ciljeva.
Imajući u vidu sve ove činjenice, ali i to da je osiguranje izuzetno specifična delatnost, u daljem radu posmatrana su dva tržista, tržište finalnih i poslovnih kupaca. Ukazale smo kako na njihove zajedničke karakteristike, tako i na posebnosti svakog od njih. Takođe, uputile smo na značaj faktora koji utiču na poslovanje, osobenosti elemenata marketing mixa i istakle mere kojima se kompanija služi, kao i one koji bi trebalo da razmatra pri definisanju daljih koraka u cilju razvoja i unapređenja poslovne aktivnosti.
1. Uopšte o kompaniji „ Jahorina osiguranje “ AD Pale
Osiguravajuće društvo ” Jahorina osiguranje ” osnovano je 1992. godine sa nazivom SRPSKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVO ” JAHORINA ”, kao deoničarsko društvo u mešovitoj svojini . Od septembra 2003. godine društvo ima sadašnji naziv: ” Jahorina osiguranje ” A.D. Društvo je registrovano za obavljanje poslova životnih i neživotnih osiguranja i jedino je domaće društvo registrovano za obavljanje životnih osiguranja. Ima izgrađen, prepoznatljiv imidž na tržištu jer je orijentisano na pružanje usluga osiguranja koje su rezultat primene najboljeg iskustva u području delatnosti osiguranja i sopstvenog razvoja uslova osiguranja, tarifnog sistema i tehnologija – usluga koje su visokog kvaliteta i koje u potpunosti zadovoljavaju potrebe korisnika. Jahorina osiguranje prvo je, od svih osiguravajućih društava u regionu, prepoznalo značaj uspostavljanja sistema menadžmenta kvalitetom prema zahtevima standarda ISO 9001: 9002, izgradilo i primenjuje taj sistem za koji, vec šest godina, poseduje sertifikat RW TÜVCERT.
Poslove osiguranja obavlja preko svojih organizacionih jedinica – Filijala širom Republike Srpske i Brčko Distrikta. Sedište Društva je na Palama, gde se nalazi upravna zgrada u kojoj se nalazi Direkcija Društva, koja ima status pravnog lica. Društvo zapošljava 145 radnika najrazličitijih profila. I kao sto kažu zaposleni u kompaniji, oni osiguravaju sve sto je vredno, a to su pre svega osiguranje života, paket osiguranja stana ili kuće i stvari u njima na novonabavnu vrednost, kasko osiguranja, osiguranje od autoodgovornosti, osiguranja imovine, osiguranja poljoprivrede, zdravstvena osiguranja, osiguranja od nezgode, transportna osiguranja i osiguranja od odgovornosti.
Vizija ove kompanije izgrađena je na orijentaciji ka:
• Pronalasku strateškog investitora koji bi postao većinski vlasnik;
• Pokretanju životnih osiguranja i osposobljavanju infrastrukture u Federaciji BiH uz pomoć strateškog investitora;
• Podmlađivanju radno angažovanih uz kvalitetnije vidove nove obuke;
• Povećanju tržišnog učešća u RS;
• Pripremama na osnivanju penzionog fonda nakon seta zakona u reformi PIO-a;
• Jačanju profitne orijentacije kroz maksimizovanje prihoda, racionalizaciju rashoda, stalnog podizanja nivoa usluga.
Svoju misiju JAHORINA OSIGURANJE ostvaruje stručnim radom i istraživanjem, razvojem i inoviranjem usluga osiguranja i metoda i postupaka u procesima rada i poslovanja, sa ciljem zadovoljenja potreba korisnika, zaposlenih i društvene zajednice u celini.
Misija JAHORINA OSIGURANJA utvrđena je i ostvaruje se putem elemenata:
• Svrha postojanja– zadovoljenje potreba korisnika, zaposlenih i organizacije, pružanjem usluga osiguranja koje pružaju potpun odgovor na zahteve korisnika,
• Strategija dejstva– agresivan nastup na tržištu koji se obezbeđuje stalnim, sopstvenim razvojem i uvođenjem novih usluga na postojeća i nova tržišta,
• Standardi ponašanja– skup pravila u ponašanju zaposlenih u radu, internom i eksternom komuniciranju, motivisanih za lični stručni razvoj putem orijentacije ka zadovoljenju potreba korisnika i ukupnom razvoju JAHORINA OSIGURANJA,
• Pokretačke poluge– visok kvalitet organizacionih i tehničko-tehnoloških usluga.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.