Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio sandramilica 07. april 2014. Prijavi dokument
UVOD
Strategijsko upravljanje predstavlja proces pomocu koga najvise rukovodstvo organizacije obezbedjuje dugorocnu perspektivu i misiju,ispravno sprovodjenje i stalnu procenu strategije i usvojenih programa,na osnovu cega se vrsi korigovanje strategije.
Za analizu trzisne pozicije odnosno polozaja u odnosu na konkurenciju razvijen je niz tehnika koje se koriste. Analiza se najcesce koristi kada nastanu znacajna odstupanja u realizaciji strategije,bilo zbog pogresnog sprovodjenja usvojene strategije,bilo zbog poremecaja nastalih u okruzenju.
Za analizu eksternog okruzenja I interne sredine,najcesce se koristi Swot analiza
1.1 DEFINISANJE KONKURENCIJE
Konkurencija je rivalstvo između alternativnih firmi koje se obraćaju istoj grupi kupaca, svaka pokušavajući na svoj način da poveća prodaju, tržišno učešće i dobit.Konkurencija podrazumeva da na trzistu postoji vise razlicitih preduzeca koja prodaju istu vrstu robe,dakle takmice se za kupce.
Pod konkurencijom, u najširem smislu, može se smatrati sve što može odvući kupca do vašeg proizvoda.
Po širini shvatanja, konkurencija se može podeliti u više grupa:
1. Preduzeća koja nude identičan proizvod ili uslugu – direktna konkurencija
2. Preduzeća koja podmiruju istu potrebu, odnosno pružaju istu potrošačku korist – Indirektna konkurencija
3. Preduzeća koja podmiruju prikrivenu potrebu vašeg kupca.
4. Firme koje uzimaju novac od vašeg kupca. Morate obratiti pažnju na šta se najviše troši i šta to odvlači novac iz budžeta domaćinstva vaše ciljne grupe
5. Bilo koja prepreka u vašem poslovanju.
Danas je ključno da preduzetnik svojim poslovanjem ostvaruje konkurentsku prednost i to na dugoročnoj osnovi. Navedeno je uslov za ostvarivanje uspeha, a realizacija u mnogome zavisi od toga sa kojim znanjem o svojim krajnjim potrošačima preduzetnik raspolaže.
Preduzetnički subjekti u potrazi su za saznanjima o ponašanju i načinu donošenja odluka o kupovini, jer jedino kombinacija znanja o potrebama, željama i ponašanju potrošača stvara temelj za ostvarivanje konkurentske prednosti i uspešno poslovanje.
Pri tome su osnovni faktori konkurentnosti: cene, kvalitet, brzina, funkcionalnost, posedovanje ključnih kompetentnosti, produktivnost i efikasnost proizvodnje usluga, marketinga i menadžmenta, organizovanost nastupa na tržištima, davanje garancija, prilagođavanje okruženju itd.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.