Odlomak

UVOD

Marketing je poslovna disciplina orijentisana ka praksi, i od posebnog je značaja za poslovanje organizacija u tržišnoj privredi. Značaj marketinga naročito dolazi do izražaja u savremenim uslovima globalizacije tržišta i jake konkurencije u svim aspektima poslovanja. Cilj je da objasni osnovne postavke marketinga, istrumente na kojima počiva, kao i način primene tih instrumenata, i uopšte načine da se marketing primeni u poslovanju, ali i generalno u raznim oblastima ljudskog života i rada. Širina i karakter marketinga i način njegove upotrebe u fokusu su izučavanja. Naravno polazna i završna tačka u posmatranju jesu potrošači, ka kojima je svaka poslovna aktivnost i okrenuta.
Promocija je proces komuniciranja između preduzeća i okoline (potrošača) sa ciljem da se stvori pozitivan stav o proizvodima i uslugama koji vodi ka njihovom favorizovanju u procesu kupovine na tržištu. Komunikacije mogu biti masovne i pojedinačne, lične i bezlične, prema tome koja je promotivna aktivnost (ili nekoliko njih) uključena u proces komuniciranja s određenim primaocem poruke. Promociju kao istrument marketinga , definisali smo kao skup specifičnih oblika komuniciranja. Promocija se u stvari sastoji od nekoliko različitih grupa aktivnosti, a svima je zajedničko to što im je osnovni sadržaj komunikacija. Sve ove promocione aktivnosti , posmatrane zajednički u upravljačkim kordinatama, nazivamo promocioni miks. U promocioni miks spadaju:

  • oglašavanje
  • lična prodaja
  • unapređenje prodaje
  • odnosi sa javnošću.

U ovom radu će mo obratiti pažnju na ličnu prodaju kao jedan od delova promocionog miksa. U kraćim crtama obradićemo sve segmente koji je čine i potrebno ih je sastaviti u celinu da bi lična prodaja bila uspešna i izvršila svoj zadatak. Na kraju rada daćemo rezime i naše viđenje ovog dela marketinške aktivnosti kao zaključak.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari