Sličnosti i razlike između menice i čeka
Objavio kacab 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio vesna.tomic12 03. april 2014. Prijavi dokument
UVOD
Donošenje odluka u razvoju marketing planova predstavlja i umetnost i nauku. Da bi stekаo uvid u donošenje takvih odluka, kompanije moraju da raspolažu sveobuhvatnim savremenim infonnacijama o mikrotrendovima, kao i efektima bitnim za njihovo poslovanje. U marketing okruženju stalno se javljaju nove šanse i nove opasnosti, pa marketari moraju stalno da ih prate i prilagođavaju im se.
Pojam informacija različito se definiše, a u osnovi ovog pojma nalazi se fenomen saznajnog procesa iz čega proizilazi definisanje informacije kao kapaciteta povećanja znanja. U skladu sa tim, menadžerske informacije su informacije u pravoj formi i u pravo vreme koje omogućavaju menadžerima da obavljaju svoj posao efikasno i efektivno. Pristup pravim informacijama u pravo vreme je posebno značajan za tekuće poslovanje, kao i za povećanje konkurentskih prednosti preduzeća, pošto omogućava da se nešto uradi bolje od konkurenata. Menadžerske informacije su precizne, blagovremene, relevantne i predstavljaju ključne karakteristike određene situacije. Zato menadžeri mogu na osnovu njih da odluče šta bi trebalo da urade u vezi sa datom situacijom.
Analiza okruženja odnosi se na istraživanje internog i eksternog okruženja i na korišćenje rezultata ovih ispitivanja za donošenje odluka. Ispitivanje unutrašnje sredine doprinosi razumevanju ukupnih snaga organizacije, što se odnosi na resurse, razvoj pojedinih funkcija ili operacija, kao i stručnost menadžera. Na ovaj način se identifikuju jake i slabe strane organizacije. Spoljna analiza bi trebalo da obuhvati varijable koje mogu da utiču na preduzeće, s tim što su od najvećeg značaja analiza konkurenata i tržišnih struktura. U analizi spoljnjeg okruženja posebnu važnost imaju metodi predviđanja eksternih trendova, naročito predviđanje prodaje. Analiza tržišta i kupaca prvenstveno obuhvata istraživanje tražnje, veličine tržišta, ponašanje potrošača i segmentaciju tržišta.
Brojne organizacije propuštaju da vide šansu u promenama. One ignorišu ili se suprotstavljaju promenama. NJihove strategije, strukture, sistemi i organizacione kulture zastarevaju i nefunkcionalne su. Velike kompanije kao što je General motors prošle su teška vremena zbog dugog ignorisanja promena u makrookruženju.
Neke organizacije posmatraju marketing okruženje kao nekontrolisani element kome se moraju adaptirati. One pasivno prihvataju marketing okruženje i ne pokušavaju da ga menjaju. One analiziraju snage okruženja i definišu strategije koje će pomoći organizaciji da izbegne opasnosti i ostvari koristi na osnovu mogućnosti iz okruženja.
Druge organizacije prihvataju upravljanje okruženjem. Umesto jednostavnog posmatranja i reagovanja, ove organizacije preduzimaju agresivne aktivnosti radi uticaja na javnost i snage okruženja. Takve organizacije angažuju lobiste za uticaj na zakonodavstvo svojih delatnosti i medije. One preduzimaju legalne aktivnosti za držanje konkurenata na odstojanju.
One takođe stvaraju sporazume radi bolje kontrole kanala distribucije. Marketing menadžment ne može uvek da utiče na snage iz okruženja. U brojnim slučajevima, organizacija mora samo da posmatra i reaguje na to okruženje. Na primer kompanija bi ostvarila mali uspeh u pokušaju da utiče na geografske promene stanovništva ekonomsko okruženje ili važne vrednosti kulture.
Uspešne organizacije prepoznaju da marketing okruženje konstantno nudi nove mogućnosti i opasnosti i shvataju značaj konstantnog praćenja i prilagođavanja tom okruženju. Ogromna odgovornost za identifikovanje bitnih tržišnih promena ide na teret marketing izvršioca u organizacijama. Više od bilo koje druge grupe u organizaciji, oni moraju da budu istraživači trenda i mogućnosti.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.