Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio gordana93 09. jun 2014. Prijavi dokument
UVOD
Razvojem svetske privrede i rastom kulturnog i obrazovnog nivoa ljudi turizam je stekao sve karakteristike masovne pojave. Povećanje fonda slobodnog vremena i porast životnog standarda učinili su turističke tokove masovnim, dinamičnim, nepredvidivim, u stalnom procesu promena, turbulentnim. Stoga, neki autori smatraju da se turizam nalazi u fazi zrelosti koju karakteriše zasićenost tržišta postojećim načinima zadovoljavanja turističkih potreba, a turističko tržište se karakteriše masovnošću i postojanjem velikog broja konkurenata. Osnovne promene, koje ga čine izrazito turbulentnim, odnose se na značajno delovanje uticaja iz okruženja, povezanih sa sve izrazitijom svešću o potrebi za očuvanjem osnove njegovog razvoja – prostora. Iz svega prethodno iznetog nameće se kao logična primena marketinga u turizmu. Na njemu je zadatak da umanji tenziju koja kontinuirano postoji između potreba privrednih subjekata da maksimiraju svoju ciljnu funkciju (npr. povećanje profita) i potrošačkih zahteva da pronađu odgovarajuće prednosti i ostvare očekivane koristi kroz zadovoljavanje svojih potreba i želja. Marketing u turizmu predstavlja specifičan spoj marketing aktivnosti pojedinih privrednih grana i delatnosti (ugostiteljstvo, saobraćaj, turističke agencije, trgovina i dr.) i koordinatora razvoja turizma (državni i društveni organi i organizacije). Kako se u turizmu radi o plasmanu tzv. “totalnog proizvoda” i o prožimanju mnogih delatnosti, direktno i indirektno, važno je napomenuti da će domet marketinga u turizmu biti i pod uticajem stepena razvijenosti i primenjenosti marketinga u svim ovim delatnostima. U ovoj grupi kao preduzimaoci marketing aktivnosti na nivou nosilaca poslovne politike na turističkom tržištu izdvajaju se, pre svega, ugostiteljska i saobraćajna preduzeća i turističke agencije/organizatori putovanja. Primena marketinga u turizmu zasnovana je na opštim karakteristikama korišćenja marketinga u uslužnim delatnostima, ali njena suština proizilazi iz određenih osobenosti turističkog tržišta i turizma u celini.
1. MENADŽMENT I MARKETING U TURIZMU
U tom smislu posebno se izdvajaju:
o direktni, indirektni i multiplikovani efekti turizma na privredu,
o društveni značaj i uticaj turizma koji se naročito ispoljava u odnosu na stanovništvo receptivnih turističkih područja,
o prostor, kao atraktivni faktor i važan sastavni deo turističkog proizvoda (prirodni i antropogeni faktori) i jedan od bitnih činilaca pri odlučivanju o izboru konkretne turističke destinacije,
o zaštita i unapređenje životne sredine, kao jedan od osnovnih preduslova za razvoj turizma i zadovoljavanja potreba turista,
o turistička tražnja, kao veoma heterogen i elastičan tržišni subjekt, zahteva poseban tretman u cilju prilagođavanja turističke ponude posebnim segmentima tražnje,
o značaj turizma za razvoj privrede i društva, koji uslovljava poseban interes društva i države za razvoj turizma na svim nivoima.
Prvu definiciju marketinga u turizmu dao je J. Krippendorf u kojoj pod marketingom u turizmu smatra: “sistematsko koordinirano prilagođavanje poslovne politike preduzeća turističke privrede, kao i turističke politike države na lokalnom, regionalnom, nacionalnom ili internacionalnom nivou u cilju postizanja optimalnog zadovoljenja potreba određenih grupa potrošača i ostvarivanja, na toj osnovi, odgovarajuće dobiti.”
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.