Odlomak

Menadzment turizma i ugostiteljstva – Aktivnosti turističke agencije

Uvod

Predmet i tema ovog rada je politika promocije koju koriste turističke agencije. U radu se definise promocija kao jedan od četiri osnovna elementa marketing miksa, opisuju se njene aktivnosti koje koriste turističke agencije. Promocija je jedan od četiri osnovna elementa marketing miksa, pored proizvoda, cene i distribucije. Ona je kao instrument marketing miksa deo procesa integrisanog marketing komuniciranja i njena osnovna svrha je stvaranje pozitivnog stava o proizvodima ili uslugama koji vodi njihovom favorizovanju u procesu kupovine na tržištu, odnosno željenom tržišnom pozicioniranju, kako proizvoda, tako i kompanije. Ona je kontinuirani proces komuniciranja ponuđača sa kupcima i to postojećim i potencijalnim. Pre svega moramo imati proizvod da bi imali šta da  promovišemo, proizvod treba predstaviti tržištu na najbolji mogući način. Komuniciranje je već pola puta do prodaje. Promocija paketa aranžmana je specifična i uvek je vezana za jedan vremenski period. Proizlazi iz ukupne marketinške strategije. Budući da ponuđači, u ovom slučaju turističke agencije, nisu sposobni da samostalno efikasno komuniciraju sa svojim okruženjem na način da maksimiziraju svoj profit, obično se obraćaju za pomoć specijaliziranim marketing i PR agencijama, koristeći pritom njihove propagande usluge, ali i usluge masovnih medija, koje koristi za komunikaciju sa potencijalnim potrošačima. Iz tog razloga se promocija definise kao skup svih akcija koje pomažu prodaji. Turizam je grana privrede koja je u Srbiji nedovoljno iskorišćena. Mozemo zahvaljujući poboljšanju imidža Srbije i mnogo boljoj i stabilnijoj političkoj situaciji unaprediti turizam i postati neistražena i primamljiva turistička destinacija za ceo svet. Ali treba raditi na formiranju kompletnog turističkog proizvoda koji će biti zanimljiv za različite turiste.

Pojam turističke agencije

1Turistička agencija jeste privredno društvo, preduzetnik, drugo pravno lice ili ogranak stranog pravnog lica koje obavlja delatnost turističkih agencija pod uslovima propisanim ovim zakonom, radi sticanja dobiti.

Delatnost turističke agencije je organizovanje, prodaja i realizovanje turističkih  putovanja, izleta i pružanje drugih usluga uobičajenih u turističkom prometu.
Sindikalne organizacije, udruženja penzionera, ferijalne, studentske, izviđačke i planinarske organizacije i ustanove socijalne i dečije zaštite, kao i druga udruženja i organizacije, mogu samo za svoje članove, odnosno korisnike, u skladu sa svojim statutom, organizovati turističko putovanje ili izlet, bez svrhe sticanja dobiti.

Trenutno samo u Beogradu postoji oko 120 registrovanih turističkih agencija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari