studenti
Mesto za uspešne studente

Metodi i tehnika naučno istraživačkog rada

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Metodi i tehnika naučno istraživačkog rada

1.    ZNAČAJ NAUČNOG RADA, PREDMET NAUKE, PODELA NAUKE, METOD NAUKE, DEFINICIJA NAUČNOG RADA, SAMOSTALNI I TIMSLI KAUČNI RAD, NAUČNA ŠKOLA

Značaj naučno-istraživačkog rada
Nauka doprinosi materijalnom i duhovnom razvoju čovečanstva (značajni pronalasci: vatra, točak, zemljoradnja, štampanje, barut, mikroskop, telefon, evolucija i td.). Značajna industrijska (predindustrijsko, industrijsko i postindustrijsko doba) i naučno-tehnička revolucija (mašine rade mnoge poslove koje su u sferi intelektualnog kod čoveka (rade izvršne funkcije kao i upravljačke)):

  •     eksplozija – količina znanja
  •     brzina širenja naučnih saznanja
  •     specijalizacija nastala kao rezultat naglog uvećanja ljudskog znanja
  •     multidisciplinarnost i podela rada
  •     demokratizacija nauke (izlazi iz grupe posvećenih ljudi, internacionalizacija nauke)
  •     strah od naučnih otkrića (humanost ili zloupotreba)
  •     potreba za saradnjom

Značaj nauke – povećanje obima proizvodnje, stvaranje novih proizvoda, saznanja i ideja, bolja organizacija rada, racionalnost i efikasnost, racionalnost opremanja i bolje korišćenje postojeće opreme, racionalno planiranje, stvaranje uslova za bolji lični i opšti standard.
Cilj nauke – da stvori uslove kako bi sesa što manje, sredstava i vremena postigli što veći rezultati.

Predmet (zadatak) nauke
Predmet nauke je da utvrdi pravilnosti i zakonitosti u nizu pojedinačnih pojava koje se dešavaju u prirodi i društvu. Da bi mogli otkriti zakone (odnosi pojava u prostoru i vremenu) moramo prikupiti veliki broj podataka ili činjenica da ih opišemo, sistematizujemo, objasnimo, rastumačimo i izvedemo zaključke. Poredsvoje površinske strane zakoni imaju i svoju suštinsku stranu. Mišljenjem raščlanjujemo stvari na njihovedelove, upoređujemo ih, sagledavamo njihove međusobne odnose, utvrđujemo ono što im je opšte ili zajedničko.

Podela nauke
Prema UNESCO postoje 3 vrste istraživačkog rada:

  •     fundamentalna istraživanja – brojne nauke koje ne moraju imati neposrednih praktičnih, odmah primenljivih rezultata
  •     primenljivo istraživanje – uvećava znanja koja mogu brzo i lako biti praktično primenjena
  •     razvojno istraživanje – uporedo se bavi i stvaranjem i praktičnom primenom

“Teorija bez prakse je sterilna, a praksa bez teorije je skupo lutanje“

Metod nauke
Metod nauke se odlikuje primenom istraživačkih postupaka, koji osiguravaju objektivnu istinitost dobijenih rezultata.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ključne reči Ključne reči: , ,

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.