Metodika nastavnog rada – Ponavljanje i vezbanje u nastavi
Metodika nastavnog rada -Ponavljanje i vežbanje u nastavi
1. Pripremanje ili uvođenje učenika u nastavni rad
• treba stvoriti povoljne objektivne ili spoljašnje uslove u učionici, kao i subjektivne ili unutrašnje uslove kod učenika
• pripremaju se nastavna sredstva i pomagala, raspodeljuju se učenici ako se izvodi samostalni ili grupni rad, proverava se da li funkcionišu uređaji u učionici,
učenicima se daju osnovne informacije o onome šta će se raditi, vežbati, o čemu će se učiti.
• motivisati učenike i razviti aktivan odnos prema radu
• sadržaj i način pripremanja zavisi o etapi koja sledi i o vremenu koje stoji na raspolaganju (obično 5 – 10 minuta)
1.1. Sadržajna priprema učenika
• obnavljanje ranije stečenih znanja
• analiza učeničkih iskustava
• određivanje mesta nove nastavne jedinice
1.2. Psihološka priprema učenika
• postavljanje problema
• definisanje zadataka rada
•
1.3. Tehnička priprema rada
• stvaranje plana rada
• izbor i pripremanje sredstava za rad
2. Obrada novih nastavnih sadržaja
• etapa kojoj su didaktičari pridavali najviše pažnje
• osnovni zadatak: usvajanje novog znanja
• za svaku generaciju treba odabrati toliko činjenica da svaki učenik može normalno napredovati do generalizacije
• znanje učenika se neprestano proširuje i produbljuje, pri čemu treba paziti na tempo i postupnost
2.1. Proces usvajanja znanja
• davanje i osmišljavanje podataka
(primarni, sekundarni izvori znanja)
2.2. Dimenzionisanje znanja
• ekstenzitet: broj činjenica za saopštavanje
• intenzitet: dubina razčlanjivanja (stepen analize) – zavisi od stepena obrazovanja učenika i nivoa poznavanja sadržaja od strane nastavnika
• logička struktura znanja
2.3. Gradiranje novih sadržaja
• postupno proširivanje znanja, produbljivanje i stvaranje logičke strukture sadržaja
Više u Pedagogija
Uticaj priča na decu
- Književnost za decu
- 21 stranica
Zaštita prava deteta
- Nasledno pravo
- Fakultet za obrazovanje diplomiranih pravnika i diplomiranih ekonomista za rukovodeće kadrove · Beograd
- 19 stranica
Narodne basne u mlađim razredima
- Srpski jezik
- --- BIH | Bijeljina --- · Bijeljina
- 14 stranica
Više u Seminarski radovi
Zbrinjavanje ambalaže kao otpad
- Ekologija
- Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku · Trstenik
- 17 stranica
Brendiranje gradova – Novi Sad kao brend
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti
- 15 stranica
Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023.
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti · Beograd
- 16 stranica
Više u Skripte
Zbrinjavanje ambalaže kao otpad
- Ekologija
- Visoka tehnička mašinska škola strukovnih studija u Trstenicku · Trstenik
- 17 stranica
Brendiranje gradova – Novi Sad kao brend
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti
- 15 stranica
Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023.
- UNIVERZITET UMETNOSTI U BEOGRADU - Fakultet dramskih umetnosti · Beograd
- 16 stranica