Odlomak

Uvod
Poslednja decenija, pogotovo posle“eksplozije Interneta” (1995) u poslovnom okruženju sportskih organizacija nastupile su značajne promene. Umesto relativno stabilnih uslova (sa finansijskom podrškom države, društvenih fondova i sl.)sportske organizacije su se našle u izrazito nestabilnom i neizvesnom okruženju. U tako izmenjenim okolnostima poznavanje strategijskog planiranja i sposobnost sportskih menadžera da takvo planiranje primenjuju postaje kritično.Glavni razlog što se mnoge delatnosti, u tome i sport, suočavaju sa nestabilnim poslovnim okruženjem, predstavljaju unapreñenja obradeinih formacija i telekomunikacije. Zajedno s time, unapreñenja transporta I rast inostranih ekonomija (posebno Evropa i Azija) stvorile su globalno tržište i redefinisale su neke delatnosti. Sport spada u takve delatnosti.Savremeni sportski dogañaji – od šampionata do Olimpijade – dobili su obeležja mega-dogañaja kojima, posredstvom TV i Interneta, prisustvuje“globalno selo”.Klijenti sportskih organizacija su izloženi mnoštvu izbora, lojalnost sportskoj grani i organizaciji postala je manje važna; manji takmičarski neuspeh ili nedostatak finansijskih sredstava potrebnih za plaćanje igrača,lako mogu da rezultiraju osipanjem aktivista i publike. Konkurenti,takmaci na sportskim odmeravanjima, se naglo menjaju. Sa takvom nestabilnošću globalnog tržišta sporta, zasportske menadžere postaje veoma važno da strategijsko planiranje učine delom svoje ukupne poslovne strategije.

1.Misija i filozofija sportske organizacije          
Izjava o misiji.                                                                                                                                        Prvi korak u procesu strategijskog planiranja jeprocenjivanje tržišta. Sportske organizacije zavise od svojih klijenata –sportista, vežbača, gledalaca priredbi, sponzora. Ako korisnička osnova sportske organizacije brzo raste, biće potrebno drugačije planiranje nego u situaciji stagnacije ili osipanja ove baze. U uslovima stabilnosti I lojalnosti članstva i publike, moguće je preuzimanje rizika. Pre nego što se pristupi procenjivanju tržišta, važno je da se sačini pažljiva procena sopstvene delatnosti i njenih ciljeva. Ishod takvog samo-procenjivačkog procesa poznat je kao izjava o misiji. Misija treba da se shvati kao veza izmenu vršenja neke društvene funkcije i posebnih meta ili ciljeva sportske organizacije. Misija se može definisati i kao termin koji se odnosi na identifikovanje sadašnje i buduće delatnosti organizacije. Treba je shvatiti kao primarni cilj sportske organizacije.

Misija daje jasnu definiciju – šta treba da se postigne i kako najbolje da se to ostvari. Pre nego što sportska organizacija postigne neki poseban sportski ili poslovni cilj, ona prvo mora da preuzme neku društvenu funkciju, mora nekome da služi. Imajući to u vidu, menadžment sportske organizacije mora da odredi (1) krajnju svrhu i (2) posebne mete ili ciljeve svoje aktivnosti.
Ako jedna sportska organizacija kao glavnu svrhu svoje aktivnosti utvrdi razvoj ka vrhunskom prestižnom sportu menunarodnog takmičarskog ranga a druga organizacija – obuhvatanje što većeg broja lokalnog stanovništva programima redovnog rekreativnog vežbanja, za njih se može reći da su definisale svoju misiju. Na osnovu ovih jasnih odrenenja svojih glavnih namera, ove organizacije mogu da utvrde svoj vlasnički oblik i organizacionu strukturu, karakter I asortiman programa koje treba da razvijaju, na koju klijentelu treba da računaju. One, takone, mogu da procene svoje finansijske potrebe. Svi ovi ciljevi razvoja se izvode iz polazne široke formulacije misije. Iz ispitivanja ciljeva delovanja, na koje upućuje formulacija misije, otkrivaju se takone mnoga pitanja koja su kritična za uspeh budućeg razvoja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari