Odlomak

Uvod – opšteno o multimediji

Pod pojmom multimedija podrazumijevamo integraciju svih postojećih oblika medijalnih komuniciranja ( digitalni tekst, grafika, fotografija, animacija, vidio i zvuk).

Interaktivna multimedija omogućava dvosmerno komuniciranje u odnosu na na primer TV na koji nemamo uticaja. Postoji mišljenje da multimedija postaje alat koji podjednako uspešno koristi poslovni i umetnički svet. Multimedija se može opisati i kao nova filozofija u pristupu računalu koja ravnopravno koristi sve načine interakcije ( tastatura, miš, olovka, slika, pokret, zvuk).

Multimedijalni sadržaji kombinuju tekst, sliku, zvuk, animaciju i video zapise, a za njihovu reprodukciju ranije su korištena vrlo različita sredstva, premda se u poslednje vreme za reprodukciju multimedijalnih zapisa najčešće koristi multimedijalni računar, a za čuvanje podataka CD-ROM, DVD ili Internet.

U današnjim primerima primene multimedija se koristi za:

  • izradu prezentacija,
  • elektronsko prezentovanje,
  • računarom podržano učenje,
  • dijagnostičke sisteme,
  • sisteme održavanja,
  • određene baze podataka,
  • video sastanke.

 

Korišćenje multimedije je izuzetno važno u obrazovanju na daljinu jer predavač najčešće nije fizički prisutan na mestu gde su slušaoci kako bi privukao njihovu pažnju, motivisao ih na učenje i objasnio ili pojasnio sadržaje koje slušaoci teže ili nedovoljno razumeju.

Prednosti primene računara u obrazovanju:

  • raznolikost i zanimljivost
  • bolje pamćenje sadržaja
  • savremenost
  • motivisanost
  • komunikativnost
  • preglednost
  • vraćanje i ponavljanje do potpunog razumevanja

 

 

 

 

 

Što su multimedijalni elementi?

Multimedijalni elementi su razni oblici monomedijskog zapisa. Oni imaju svoje mesto u mnogim područjima primene računara, od web stranica do programskih paketa namenjenih igri i učenju predškolske dece.

 

 

 
Svrha korošćenja multimedijalnih elemenata
Izrada sadržaja s multimedijalnim elementima trebala bi značiti više od niza šarenih sličica i raznih audio i video efekata. Potrebno je omogućiti korisniku lakše snalaženje u materijalima. Osim boljeg i preglednijeg načina izlaganja sadržaja, multimedijalni elementi moraju se moći lako pretraživati i izdvajati oni koji se odnose na korisnikove potrene.
Kod pisanja obrazovnih materijala koji u sebi sadrže multimedijalne elemente koristi se drugačija organizacija podataka i materijala nego u slučaju klasične dokumentacije na papiru. Nije moguće samo kopirati (copy-paste) određeni word file namenjen štampanju na papir, prebaciti u HTML , dodati par tag-ova i prozvati to on-line obrazovnim materijalom. Potrebno je od početka pisati obrazovne materijale tako da se najbolje iskoriste mogućnosti medija. Multimedijalni obrazovni materijali moraju iskoristiti sve mogućnosti multimedije na način da koriste multimedijalne elemente.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari