Odlomak

1.    UVOD

Savremeno poslovanje i politika proizvoda organizacije treba da bude orijentisana prema budućnosti. Uslov za rast, razvoj i opstanak organizacija jeste u kontinuiranom pronalaženju novih prizvoda ili pak izmeni postojećih i one moraju imati u vidu da proizvodi, bez obzira na njihov kvalitet ili uspešnost, često ne izdržavaju visok nivo prodaje i profita i davremenom dolazi do pada u prodaji tih proizvoda. Inovacija naravno može doneti organizacijikonkurentnu prednost i profite, ali i to ne može biti zauvek. Vreme je svakako pokazateljobavezne zastarelosti nekadašnjih prednosti proizvoda. Zbog toga bi sve organizacije trebalo konstantno da planiraju uvođenje novih proizvoda. Novi proizvodi su važni jer:

•  podstiču diferentne prednosti,
• održavaju rast prodaje,
• zahtevaju dosta vremena za razvoj,
• stvaraju velike profite,
• omogućavaju organizaciji da se diversifikuje,
• čine distribuciju efikasnijom,
• vode tehnološkom razvoju,
• odgovaraju na promenljive zahteve potrošača

Osnovni razlog razvoja novih proizvoda jeste povećanje prodaje i profita organizacije.Postoji pozitivna korelacija (veza) između uvođenja novih proizvoda i ostvarenja ciljevaorganizacije. Naravno postoje i ograničenja u uvođenju novih proizvoda : pomanjkanje ideja,ograničenja vlade i društvena ograničenja, nedostatak kapitala, kriza menadžmenta, velikitroškovi proizvodnje novog proizvoda.
Do novih proizvoda preduzeće dolazi:
koristeći svojistraživački sektor, kupovinom licenci, zajedničkim ulaganjem, integracijama sa inovativnim preduzećima.Proces razvoja novog proizvoda, procena ideja o novom proizvodu i njegovaidentifikacija spada u nadležnost marketing eksperata, koji u tome imaju glavnu glavnuulogu, ali i svakako sarađuju sa ostalim zaposlenima u svakoj fazi razvoja preduzeća iimplementacije novog proizvoda

 

 

 
1.1. Funkcija nabavke

Nabavka je funkcija svakoga preduzeća, koja se brine da organizacija bude obezbeđena svim potrebnim sirovinama, poluproizvodima, uslugama i ostalim sredstvima neophodim za neprekinuto odvijanje procesa proizvodnje, odnosno pružanja usluga, ako je to osnovna delatnost organizacije. Prilikom razmatranja procesa rada funkcije nabavke, potrebno je posebnu pažnju umeriti na dva bitna aspekta nabavke:

•    Operativnu efikasnost i
•    Troškovnu efikasnost

Operativna efikasnost nabavke ne može da unapredi operativnu efikasnost proizvodnje ili pružanja usluga, ali ukoliko nabavka ne uspe da obezbedi potrebnu robu u odgovarajuće vreme i u odgovarajućem kvalitetu, to će sigurno umanjiti operativnu efikasnost proizvodnje, pa čak i zaustaviti proizvodni proces, odnosno proces pružanja usluga.Bitna karika u lancu vrednosti jeste nabavka kao i odnosi sa dobavljačima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari