Odnosi s javnošću kao etički osetljivo područje
Odnosi s javnošću kao etički osetljivo područje
Uvod
Odnosi s javnošću kao etički osetljivo područje
Termin “odnosi s javnošću” odnosi se na upravljanje odnosima između jedne organizacije i
javnosti. Suština odnosa s javnošću možese opisati sa nekoliko ključnih kategorija kao što su:
“ugled, percepcija, kredibilitet, poverenje, sloga i obostrano razmevanje”.1
Odnosi s javnošću nisu
bitni samo za industrijska preduzeća, već i za:
• uslužne organizacije
• trgovinske organizacije
• komunalna preduzeća
• zdravstvene organizacije
• socijalne ustanove
• humanitarne, kulturne i sportske organizacije
• obrazovne ustanove i
• organe državne uprave i administracije.2
Odnosi s javnošću su onterdisciplinarna oblast koja je ostvarila vidan razvoj tokom
poslednjih četrdesetak godina. Ovom razvoju odnosa s javnošću doprineli su:
1) bolje razumevanje uloge odnosa s javnošću
2) povećanje troškova oglašavanja
3) prepoznavanje moći i vrednosti odnosa s javnošću u marketinškim krugovima.
Razvojem elektronskih medija, ( u prvom redu televizije i Interneta) i njihov značaj za
oblikovanje javnog mnenja, predstavljaju prelomne momente u razvoju strategije odnosa s
javnošću. Proces reformi i usaglašavanje nacionalnog zakonodavstva sa pravnim sistemom
Evropske unije dodatno zahteva ažuran i strateško usmeren pristup javnosti bilo korišćenjem
masovnih medija, bilo korišćenjem direktne komunikacije.3
Više u Menadžment
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica
Biznis plan apoteke “Pharmavita”
- Internacionalni Univerzitet Travnik · Travnik
- 15 stranica
Više u Seminarski radovi
Optimizacija CT doze (akvizicionim protokolom) kod PET/CT i SPECT/CT hibridnih uređaja
- Osnove nuklearne medicine
- Visoka zdravstvena škola strukovnih studija · Beograd
- 14 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Glavni elementi kratke priče
- Kreativno pisanje
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 10 stranica
Više u Skripte
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Python plan učenja
- VI
- Visoka škola 'CEPS-Centar za poslovne studije' u Kiseljaku · Sarajevo
- 5 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica