Organizacija sportskih dešavanja
UVOD
Svi događaji zahtevaju dobro planiranje i organizovanje. To znači da menadžer sportskog objekta u kojem se događaj organizuje mora da usmerava organizatore događaja prema osnovnim principima planiranja i organizovanja.
Zajedno sa odlukom o održavanju sportskog događaja neophodno je preuzeti sledeće korake: oglašavanje odluke o održavanju događaja, jasno formulisati prirodu događaja i njegovu namenu, imenovanje glavnog odbora (radnog odbora) sportskog događaja, imenovanje koordinatora kao ključne figure u planiranju i kontroli događaja.
Pri organizaciji sportskog događaja treba jasno i nedvosmisleno postaviti ciljeve kao merljive mete. U formulaciju ciljeva treba uključiti sva glavna područja i jedinice programa. Treba utvrditi datume, vremena trajanja aktivnosti, posebne rokove i kritične datume u vezi sa etapama planiranja
Uspešna organizacija sportskog događaja, u najvećoj meri zavisi od ljudi koji su uključeni u realizaciju svih planiranih aktivnosti..
Sportski događaj je sredstvo za afirmaciju univerzalnih sportskih vrednosti, zdravog životnog stila, sporta jedne države, sporta određenog geografskog područja, afirmaciju pojedinačne sportske grane, a kada je reč o profesionalnom sportu, sve više i sredstvo za ostvarivanje profita. Organizacija sportskih događaja obuhvata široku lepezu manifestacija u oblasti sporta, od onih najjednostavnijih i najmanje zahtevnih (lokalni turniri, takmičenja sportista rekreativaca, pojedinačne utakmice u najniţim rangovima takmičenja, sportsko-promotivni iventi), preko amaterskih turnira, liga i drugih manifestacija u oblasti takmičarskog sporta, profesionalnih takmičenja sa velikim auditorijumom koja zahtevaju visok nivo organizacije, pa sve do Olimpijskih igara, svetskih prvenstava i ostalih visokokomercijalnih vrhunskih Sportskih događaja.
POJAM SPORTSKOG DOGAĐAJA
Reč sport vuče poreklo od latinske reči „di sportare“ koja je potom preuzeta u druge evropske jezike. U našem jeziku pod sportom se podrazumeva igra,zabava, razonoda.Sportski događaji predstavljaju široki društveni fenomen savremene civilizacije.Pod sportskim događajem podrazumevaju se različite aktivnosti organizatora,koje su usmerene na ponudu programa, odnosno igre izvršilaca sportskog događaja određenoj sportskoj publici, sa ciljem ostvarivanja sportskog rezultata.Sportski događaji se mogu posmatrati i u širem kontekstu, gde se izražava njihov netakmičarski karakter. U ovom slučaju, sportski događaji obuhvataju i rekreaciju, relaksaciju, zabavu sa drugačijim pristupom organizovanja.
Sportski događaji se organizuju kako bi se zadovoljile socijalne, odnosno društvene potrebe posetilaca. Posetioci sportskih događaja ne predstavljaju homogenu grupu ljudi, jer oni mogu da budu u većoj ili manjoj meri vezani za program sportskog događaja, ali i za izvršioce, odnosno sportiste, klubove ili reprezentacije. Publika sportskih događaja je slojevita po pitanju afirmacijenji programa, odnosno identifikacije sa izvršiocima ili dominacije uodnosu na drugu grupu..
Sportske događaje treba razlikovati od održavanja aktivnosti fizičke kulture, za koju se smatra da je širi pojam od sporta, odnosno sportskih događaja. Fizička kultura je deo opšte kulture. Pogrešno je poistovećivanje sportskih događaja sa održavanjem aktivnosti fizičkog vaspitanja, jer ono nije primarno orjentisano na ostvarenje rezultata kroz različite oblike takmičenja.
Prema značaju i nivou, odnosnu rangu manifestacije, sportski događaji se mogu podeliti na četiri osnovne vrste.
- Međunarodni
- Nacionalni
- Regionalni
- Lokalni
Međunarodni sportski događaji su manifestacije u oblasti sporta od posebnog značaja i organizuju se u koordinaciji sa nadležnim međunarodnim sportskim federacijama, nacionalnim savezima, a uz podršku države, regije ili jedinica lokalne samouprave. Ovi događaji imaju izuzetan društveni i državni značaj i često su sredstvo za promociju sporta i sportskih vrednosti, ali i organizatora, kao i učesnika takvih manifestacija. S obzirom na značaj i medijsku paţnju, oni svakako pobuđuju i najveći interes međunarodne sportske javnosti. U najlukrativnijim i najpopularnijim sportovima često su i visoko komercijalni.
Nacionalni sportski događaji promovišu sport na nivou jedne države i pretpostavka su za učešće klubova, reprezentacija i pojedinaca na međunarodnim takmičenjima.
Regionalni i lokalni sportski događaji su najmasovnije manifestacije koje se svakodnevo odvijaju i koje predstavljaju najširu bazu za opšti razvoj sporta na nivou svake države.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica