Odlomak

UVOD

Svaka umetnička tema je povezana sa drugim, istom ili sličnim izražajnim sretstvima. Tako je književnost a pre svega dečija, povezana sa mnogima na primer muzikom, likovnim stvaralaštvom, scenskom lutkom… tako da usavršava njegovu živopisnost. Sve umetnosti su povezane bez obzira koliko se razlikuju među sobom. Muzički elementi su jasno povezani sa književnosti, kao što su stih, rima, ritam, refren i slično koji se javljaju u poetskom govoru, ali i likovnom opisu predela, mrtve prirode, portreti, atmosfere… Oblikovanje vizuelnog utiska u mašti slušalaca pomažu korišćenje nekih reči i tako se postiže slikovitost književnog izraza.
Često se može zapaziti da boje, oblici, pejzaži i opisi, se prenose na platno likovnih stvaraoca, kao na primer dečije knjige, slikovnice, koje se oblikuju likovnim i književnim izrazom. Zato postoji korelacija i integracija u dečijim vrtićima, svih sadržaja koje dete upoznaje, unapređuje dečiji smisao za lepim razvija sposobnost za doživljavanjem umetničkog dela, pruža osnovne pojmove uz pomoć kojih će lakše razumeti neka dela i osposobljavati za elementarno stvaralačko istraživanje.
Estetsko vaspitanje je razvijanje celokupne detetove ličnosti, približavanje i provezivanje svih umetnosti u jedan metodički princip. To se postiže tematskim pristupom odnostno pronalaze se književna muzička likovna i druga ostvarenja inspirisana istom temom. Sva književna dela za decu se povezuju sa odgovarajućom muzičkom pratnjom i likovnim delima koja služe kao ilustracija i koja pojačava doživljaj kod dece. Ona mogu biti i podsticaj za razgovor, zaključak i druge vidove komunikacije sa decom, navikavati ih da slušaju i gledaju umetnička dela sa više emocija, da im pokrenu više čula, razvijati emocionalni i estetski doživljaj.
Kreativni vaspitač deci ispunjava želje i interpretira dela praćena ilustracijama, muzikom, u obliku drame, putem filma u vidu pozorišta za decu… Kod predškolske dece postoji potreba da to što su čula i doživela izraze u igri, crtanju ili likovnim oblikovanjem, i tako dolaze do emocionalnih i saznajnih iskustava njiževnog dela, oplemenjujući čitavu dečiju ličnost, a posebno njen emocionalni život i stavove prema lepom i dobrom

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari