Odlomak

Ne postoji stanje koje se manje razumije, dijagnostikuje ili, jednostavno, češće propusti, kao što je slučaj sa poremećajem pažnje sa/bez hiperaktivnosti (ADHD). Javlja se kod 3-5% populacije, češće kod dječaka u odnosu na djevojčice. 70% djece ne gubi dijagnozu u adolescenciji, tako da i milioni odraslih nastavljaju da imaju simptome. Oni su „osobe sa neostvarenim potencijalom“, nikada ne završavaju započeto, brzo postanu nestrpljivi. Život im je prilično naporan, prepun neuspjeha u nalaženju i zadržavanju posla i obezbjeđenju egzistencije. Često zaboravljaju na ugovorene sastanke ili da plate račune, neki zbijaju neslane šale i besciljno skaču sa jedne teme na drugu, imaju probleme u domenu komunikacije sa kolegama, partnerima ili roditeljima.

U školskom dobu, neka djeca imaju doživljaj da su drugačija, da nigdje ne pripadaju, neprihvaćeni su i odbačeni, što je za njih najveći izvor patnje. Zato će uraditi sve da na sebe skrenu pažnju, radeći ono što drugi ne smiju, na času se krevelje, ludiraju, prave grimase da zasmiju druge, nesposobni da predvide posljedice takvog ponašanja, pa postaju “dežurni krivci”. Mogu da se fokusiraju na igricu, ali ne i na gradivo, pa se za njih često kaže da su “lenja”. Odaju utisak bezobrazne, vaspitno zapuštene djece koju prati i školski neuspeh. Njima nisu zadovoljni ni roditelji, ni nastavnici, ni njihovi vršnjaci.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 14 stranica
  • Opšta psihologija /
  • Školska godina: 2024
  • Seminarski radovi, Pedagogija
  • Bosna i Hercegovina,  Banja Luka,  Nezavisni univerzitet Banja Luka  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Komentari