background image

ЈАВНА УСТАНОВА ОСНОВНА ШКОЛА

''ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ''

ТРН

ПИСAНА ПРИПРЕМА 

ЗА НАСТАВНИ ЧАС ИЗ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

ИНТЕРАКТИВНО УЧЕЊЕ У ЕГЗЕМПЛАРНОЈ НАСТАВИ

Наставна јединица: 

Домаће животиње

 (ОН)

background image

     ДАТУМ:

     РЕАЛИЗАТОР:

Драгана Давидовић

РАЗРЕД: 

II

НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ:

Природа и друштво

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:

Домаће животиње 

ТИП ЧАСА:

Обрада

ЦИЉ РАДИОНИЦЕ:

да ученици схвате значај домаћих жи-

вотиња, као и улогу човјека у њиховом 

гајењу;   максимална   ангажованост 

учени-ка при обради новог градива

ЗАДАЦИ:

а) васпитни:

подстицање   љубави   према   домаћим 

жи-вотињама; формирање позитивног 

става према раду и животу уопште

б) образовни:

препознавање и именовање домаћих 

жи-вотиња   у   мјесту   и   околини; 

схватање   по-јма   домаћих   животиња 

(њихов   изглед   и   одлике);   схватање 

улоге   човјека   у   гајењу   домаћих 

животиња   и   коришћењу   њихо-вих 

производа

в) функционални:

потицај и развијање виших интелекту-

алних   функција   (перцепција,   пажња, 

син-теза,   анализа,   закључивање, 

мишљење);   оспособљавање   ученика 

за рад у групи; развијање међусобног 

повјерења,   разу-мијевања,   групне 

интеракције; оспосо-бљавање ученика 

за самостална запажа-ња, забиљешке 

и извјештавања

ОБЛИЦИ НАСТАВНОГ РАДА:

фронтални, индивидуални, рад у гру-

пама    

Page 3 is redacted
background image

- Написати наслов на табли. („Домаће животиње су животиње које живе уз 

човје-ка. Човјек их његује, храни и обезбјеђује им склониште. Потребне су 

човјеку и све их волимо. Које домаће животиње познајете?”)

- Док   ученици   набрајају   домаће   животиње,   наставник   их   записује   испод 

наслова на табли.

- Објаснити ученицима да ћемо радити на другачији и занимљивији начин 

него до сада, а они треба да буду пажљивији и активнији јер ће имати и 

самосталан рад.

2.  КОРАК:  Наставникова обрада егземпларног садржаја 

-

Обраду егземпларног садржаја започети загонетком:

„Мене хране, 

мене поје,

мене доје.

Дајем увијек

лонац млијека,

њега пије

брацо, сека...

Најслађе ми је јело трава – 

сад сви знате: ја сам ...”  

(крава)

КРАВА

:

-

ИЗГЛЕД

 

КРАВЕ

:

Уочити изглед краве посматрањем слике. (прилог бр. 2) Има 

четири ноге. Покривена је длаком. На ногама има папке.

-

НАЧИН

 

ИСХРАНЕ

:

 

Храни се свјежом и сувом храном (сијеном). Биљојед је.

-

ГДЈЕ

 

ЖИВИ

Живи у стајама. (објаснити шта је стаја)

-

Укратко   поновити   користећи   графофолију.  (прилог   бр.   3)  Ученицима 

приказати   само   дио   табеле   који   се   односи   на   краву.   Остале   дијелове 

табеле прекрити папиром. (Описати спољашњи изглед краве. „Гдје живи? 

Чиме се храни? Које су користи од краве? Како се зове младунче краве? А 

мужјак?”)

3.  КОРАК:  Формирање   група   и   подјела   задатака   за   самосталан   рад   по 

групама 

-

Формирати пет група. Свака група ће радити на свом задатку. Групе су 

хетеро-гене и формиране према мјесту сједења.

background image

-

Будћи да је ово други разред, ученици спорије читају, а у уџбенику немају 

све податке, уз наставне листиће са питањима (прилог бр. 4) свака група ће 

добити   модел   домаће   животиње   коју   обрађује,   уз   помоћ   којег   ће 

одговорити на поста-вљена питања. (прилог бр. 5) Наставни листић, поред 

питања   садржи   и  илу-страцију   одговарајуће   домаће   животиње.   У   свом 

раду, ученици се могу служити и уџбеником.

- Свака група ћа радити на задатку:

I

 

ГРУПА

 – овца, 

II

 

ГРУПА

 – коњ, 

III

 

ГРУПА

 – свиња, 

IV

 

ГРУПА

 – пас, 

V

 

ГРУПА

 – мачка.

-  О свакој домаћој животињи припремити најбоље што могу.

4.  КОРАК:  Самостално учење аналогних садржаја 

-  Свака група пажљиво прочита питања, а затим заједнички читају текст, 

анали-зирају га и уписују усаглашене одговоре.

- У  току рада, наставник обилази групе ученика и пружа им евентуалну 

помоћ.

- Групе ученика који одговоре на питања прије осталих, раде задатке из 

радне свеске уз уџбеник „Моја околина”, стр. 35.

5.  КОРАК:  Извјештавање група 

- Ово извјештавање подноси вођа (извјестилац) групе кога бирају чланови 

групе.

- Вођа   групе   ће   изаћи   пред   таблу   и   уз   помоћ   наставника   залијепити 

извјештај групе на папир великог формата. Излагање ће вршити помоћу 

извјештаја.

- Овај рад група ће тећи спонтано, кроз разговор, без записивања на табли. 

Вођу група могу допуњавати и остали чланови те групе, као и чланови 

осталих група.

- У  случају да ученици изоставе неке битне детаље о одређеној домаћој 

живо-тињи,   наставник   након   извјештавања   сваке   групе   открива   дио 

табеле који се односи на ту животињу (ради потпуне обраде сваке домаће 

животиње).

-

Послије   извјештавања   група   поновити   градиво   на   основу   детаљних 

питања, а уз помоћ табеле приказане на графофолији („Наброј домаће 

животиње! Од којих домаћих животиња добијамо млијеко? А месо? Које 

животиње вуку терет? Шта на ногама имају пас, мачка, овца, крава, коњ, 

свиња? Како се зову младунци домаћих животиња (појединачно питати за 

сваку)?”)

6.  КОРАК:  Провјеравање самосталног учења аналогних садржаја