Pojam, vrste i klasifikacija prihoda
UVOD
Pri donošenju poslovnih odluka nosioci odlučivanja moraju pratiti kretanje prihoda i troškova. U zavisnosti od kretanja prihoda i troškova, nosioci odlučivanja biraju obim svoje ponude koji će im, nakon realizacije na tržištu, omogućiti ostvarenje funkcije cilja – maksimalni profit. Zbog toga je potrebna kontinuirana analiza kretanja prihoda i troškova kako bi se u svakoj situaciji ostvario optimum u poslovanju.
Finansijski rezultat čini onaj rezultat poslovanja koji je preduzeće ostvarilo u određenom vremenskom periodu. Praktično, finansijski rezultat je razlika između prihoda i rashoda koje je preduzeće imalo za određeni obračunski period. Razlika može biti pozitivna, kada su prihodi veći od rashoda i tada kažemo da je preduzeće uspešno poslovalo i ostvarilo pozitivan finansijski rezultat – dobitak, i negativna kada su prihodi manji od rashoda i tada preduzeće nije uspešno poslovalo i imalo je negativan finansijski rezultat – gubitak.
Analizirajući ove determinante (prihodi, rashodi, finansijski rezultat), dobijaju se neophodni podaci, kako za interne, tako i eksterne korisnike. Organi upravljanja i rukovođenja (interni korisnici) na osnovu podataka o razlici rashoda i prihoda u posmatranom periodu mogu efikasno rukovoditi i upravljati preduzećem i planirati adekvatan razvoj preduzeća. Državni organi, poverioci, poslovna udruženja i druge organizacije (eksterni korisnici) takođe koriste prezentirane podatke. Poverioci se interesuju za likvidnost preduzeća da bi obezbedili naplatu svojih potraživanja, državni organi za pravce razvoja preduzeća, poslovna udruženja za efikasnost poslovanja preduzeća.
Ono što je važno istaći je da podaci o prihodima i rashodima moraju biti istiniti i objektivni i ne smeju biti protivurečni za različite korisnike.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica