Odlomak

Predmet: SRPSKI JEZIK

Nastavna jedinica: Epske narodne pesme o Kosovskom boju

Razred: Šesti

Tip časa: Obrada, tri školska časa

Nastavni ciljevi:

  • Puštanjem digitalnih video snimaka izvođenja pesama uz gusle i audio snimaka na kojima pesme interpretiraju profesionalni dramski izvođači ostvariti dublje doživljavanje epskih narodnih pesama o Kosovskom boju i uživljavanje u njihovu lepotu.
  • Prikazivanjem odlomaka iz filma sa istim tematskim jezgrom „Boj na Kosovu“ uočiti vezu između filmske umetnosti i književnosti i načine na koje jedna ista tema može biti prikazana. Postupno i sistematično osposobljavati učenike za doživljavanje i vrednovanje scenskih ostvarenja.
  • Prikazivanjem fotografija najznačajnijih lokaliteta koji se pominju u pesmama o Kosovskom boju kod učenika probuditi veće interesovanje i uživljavanje u dramu junaka.
  • Upoznati i sa moralnog stanovišta osvetliti herojski podvig kosovskih junaka i njihovu spremnost da svoj život žrtvuju odbrani otadžbine.
  • Uočavati i objašnjavati društvene, psihološke i moralne pobude koje junake pokreću na akciju.
  • Svestranije proučiti likove kosovske epopeje (cara Lazara, Miloša Obilića, Jugoviće, Vuka Brankovića).
  • Otkriti i doživeti idejni smisao pesama i plemenite poruke zasnovane na oslobodilačkim težnjama naroda.
  • Uočiti objektivne činjenice u pesmama i funkciju izdaje koja je pogrešno pripisana Vuku Brankoviću (izdajstvo kao zlo i opomena budućem naraštaju).
  • Upoznati, razviti i čuvati vlastiti nacionalni i kulturni identitet na delima srpke narodne književnosti i filmske umetnosti.
  • Vaspitavati učenike za život i rad u duhu humanizma, istinoljubivosti i drugih moralnih vrednosti.
  • Postupno i sistematično osposobljavati učenike za logičko shvatanje i kritičko procenjivanje pročitanog umetničkog teksta.

Nastavne metode: dijaloška, monološka, tekstovna, metoda pokazivanja, metoda grafičkih radova (kombinovanje nastavnih metoda)

Nastavna sredstva: tekstualna, audio – vizuelna i pomoćno – tehnička nastavna sredstva

Nastavni oblik: frontalni

Nastavna jedinica se realizuje na tri školska časa. Između prvog i drugog časa ostavlja se dva časa pauze na kojima se obrađuju ili utvrđuju nastavne jedinice iz gramatike kako bi učenici imali dovoljno vremena za istraživačko čitanje pesama.
Za realizaciju časa potrebno je da svaki učenik ima ispred sebe računar na kome će gledati i slušati materijal koji nastavnik pušta sa centralnog računara. Čas je moguće realizovati i uz korišćenje video bima ili tzv. Smart table

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari