Prikaz toka časa
Predmet: SRPSKI JEZIK
Nastavna jedinica: Epske narodne pesme o Kosovskom boju
Razred: Šesti
Tip časa: Obrada, tri školska časa
Nastavni ciljevi:
- Puštanjem digitalnih video snimaka izvođenja pesama uz gusle i audio snimaka na kojima pesme interpretiraju profesionalni dramski izvođači ostvariti dublje doživljavanje epskih narodnih pesama o Kosovskom boju i uživljavanje u njihovu lepotu.
- Prikazivanjem odlomaka iz filma sa istim tematskim jezgrom „Boj na Kosovu“ uočiti vezu između filmske umetnosti i književnosti i načine na koje jedna ista tema može biti prikazana. Postupno i sistematično osposobljavati učenike za doživljavanje i vrednovanje scenskih ostvarenja.
- Prikazivanjem fotografija najznačajnijih lokaliteta koji se pominju u pesmama o Kosovskom boju kod učenika probuditi veće interesovanje i uživljavanje u dramu junaka.
- Upoznati i sa moralnog stanovišta osvetliti herojski podvig kosovskih junaka i njihovu spremnost da svoj život žrtvuju odbrani otadžbine.
- Uočavati i objašnjavati društvene, psihološke i moralne pobude koje junake pokreću na akciju.
- Svestranije proučiti likove kosovske epopeje (cara Lazara, Miloša Obilića, Jugoviće, Vuka Brankovića).
- Otkriti i doživeti idejni smisao pesama i plemenite poruke zasnovane na oslobodilačkim težnjama naroda.
- Uočiti objektivne činjenice u pesmama i funkciju izdaje koja je pogrešno pripisana Vuku Brankoviću (izdajstvo kao zlo i opomena budućem naraštaju).
- Upoznati, razviti i čuvati vlastiti nacionalni i kulturni identitet na delima srpke narodne književnosti i filmske umetnosti.
- Vaspitavati učenike za život i rad u duhu humanizma, istinoljubivosti i drugih moralnih vrednosti.
- Postupno i sistematično osposobljavati učenike za logičko shvatanje i kritičko procenjivanje pročitanog umetničkog teksta.
Nastavne metode: dijaloška, monološka, tekstovna, metoda pokazivanja, metoda grafičkih radova (kombinovanje nastavnih metoda)
Nastavna sredstva: tekstualna, audio – vizuelna i pomoćno – tehnička nastavna sredstva
Nastavni oblik: frontalni
Nastavna jedinica se realizuje na tri školska časa. Između prvog i drugog časa ostavlja se dva časa pauze na kojima se obrađuju ili utvrđuju nastavne jedinice iz gramatike kako bi učenici imali dovoljno vremena za istraživačko čitanje pesama.
Za realizaciju časa potrebno je da svaki učenik ima ispred sebe računar na kome će gledati i slušati materijal koji nastavnik pušta sa centralnog računara. Čas je moguće realizovati i uz korišćenje video bima ili tzv. Smart table
Više u Obrazovanje
Adolescencija – Putovanje kroz promene
- ostalo
- 7 stranica
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica