Noseći sistem
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio vrhovac1995 24. oktobar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Nove tehnologije sve više i sve brže „ulaze“ u fabrike, velike koorporacije, vojni sektor, školstvo, zdravstvo, poljoprivredu, transport,… Sa njima su omogućeni veliki napretci, ali je u današnjici jako teško pratiti korak sa novim tehnologijama. Zaposlen sam u saobraćajnom preduzeću, pa su mi najinteresantnije nove tehnologije u saobraćaju i njihova primena u mom preduzeću. Kratko bih u ovom radu pokušao da objasnim i prikažem slikom neke nove tehnoologije koje se primenjuju u mom preduzeću JKP GSP „Beograd“.
Telematika je tehnologija koja je sastavljena iz informatičke i komunikacione tehnologije, koja tehnološki objedinjuje područja telekomunikacija i informatike. Telematika je pojam koji može da ima različite definicije u zavisnosti od tržišta ili sektora u kome se koristi, pa je tako telematika, takođe, pojam koji podrazumjeva korišćenje kompjutera za kontrolu i nadziranje daljinskih uređaja ili sistema..
Telematika u drumskom transportnom sistemu je zapravo inteligentna kombinacija upravljačkih centrala i automobilskih kompjutera, koji treba da se stara za tečno odvijanje saobraćaja i ujedno da ga učini sigurnijim i ekološki čistijim. Telematski sistemi u vozilima se mogu iskoristiti u različite svrhe, kao što su prikupljanje podataka o vožnjama, upravljanje prevoznim procesima, praćenje lokacije vozila, pronalaženje ukradenih vozila, pružanje usluge davanja informacija vozačima o putanjama kretanja vozila i sl. Na tržištu postoji veliki broj proizvođača telematskih sistema i drugih kompanija koje pružaju usluge ovog tipa, te se usled toga pojavljuju proizvodi različitih mogućnosti i cena. Upravo zbog toga je važno da se prilikom izbora dobavljača ove opreme razmotri njihov proizvod u celini i da se tom prilikom odluke ne donose na osnovu atraktivnosti opreme u vozilima ili spoljašnjeg izgleda, nego je potrebno prilikom izbora komponenti i vrste telematskog sistema razmotriti sve mogućnosti koje oni nude. Po opremljenosti s telematskom opremom trenutno prednjače SAD, zatim ih prati zapadna Evropa, dok su telematski najmanje opremljena vozila koja se sreću na Japanskom tržištu i ako ovo tržište predstavlja uzor na području mobilnih komunikacija i zabavne elektronike. U mnogim evropskim zemljama se trenutno radi na razvoju nacionalnih telematskih sistema.
2. TAHOGRAF
Tahografi predstavljaju uređaje koji su namenjeni praćenju eksploatacije vozila i rada članova posade. Njihove osnovne funkcije su:
• pokazivanje trenutne brzine vozila i njen zapis u funkciji od vremena,
• brojčani prikaz pređenog puta i zapis puta u jedinici vremena,
• prikaz tačnog vremena spregnut sa mehanizmom za pokretanje dijagramskih taho-listića,
• signalizacija prekoračenja brzine,
• zapis radnih vremena voznog osoblja.
Prema konstrukciji tahografi se mogu podeliti na:
• Mehaničke
• elektronske
• digitalne
Mehanički tahografi informaciju o putu dobijaju preko okretanja gipkog vratila.
Elektronski prihvataju i obrađuju elektronske impulse, čija frekvencija predstavlja trenutnu brzinu.
Digitalni tahografi (slike 1., 2. i 3.) od davača brzine, koji se nalazi na diferencijalu vozila,dobijaju kodiranu informaciju koja osim podataka o brzini i putu sadrži i kontrolne šifre,kako bi se izbegla mogućnost mahinacija na impulsnim vodovima.
Kao u svim ostalim granama tehnike,i u ovom delu se ostvaruje neprekidno povezivanje zahteva korisnika i tehničkih mogućnosti koje su uslovljene trenutnim nivoom razvoja nauke i tehnologije.Pravilnicima Evropske unije kao merni instrument na novim vozilima predviđa se digitalni tahograf koji mora biti u mogućnosti da precizno registruje,zapamti,prikaže i odštampa,između ostalog,sledeće veličine:
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ___tamara12345 31. januar 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.