Odlomak

Kada pomislimo na porodični biznis i porodična preduzeća, uglavnom zamišljamo mali lokalni biznis koji se prenosi na sledeću generaciju unutar porodice , kao sto su stolarska radnja ili čak porodična farma. Takav biznis osnivaju preduzetnici koji u početku imaju ideju za biznis koji onda oni sami ili njihovi naslednici započinju i razvijaju. Definisanje porodičnog biznisa stvara poteškoće i ljudi ga uglavnom shvataju kao firmu koja je u vlasništvu porodice. Takođe može se shvatiti i kao biznis koji poseduje i kojim upravlja član porodice, slično novoj maloj firmi.
Druge definicije ukazuju na to da su dva ili više članova porodice uključeni u vlasništvo i upravljanje biznisom, na primer, tim koji čine muž i žena. Porodični biznis je široko definisan kao preduzeće u čijem je vlasništvu i menadžmentu određena porodica značajno zastupljena. Međutim, kako preduzeće raste i učvršćuje svoju poziciju, porodične firme se mnogo razlikuju od preduzeća koja nisu u porodičnom vlasništvu. Bitne razlike podrazumevaju organizacionu kultura, učešće vlasnika i pitanja sukcesije.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari