Odlomak

UVOD

„Kvalitet počinje i završava se obrazovanjem.”
Kaoru Ishikawa
Kvalitet je planetarni i društveni fenomen današnjice. Novi koncept kvaliteta predstavlja novu filozofiju poslovanja i življenja koja omogućuje dugoročan opstanak i razvoj. Kvalitet predstavlja vrlo kompleksan koncept u teoriji i praksi menadžmenta, on je postao najznačajniji strateški faktor uspeha organizacije.
Preduzeća danas posluju u veoma složenim uslovima. Okruženje se u uslovima globalizacije i otvorenog tržišta karakteriše velikom konkurencijom, brzim tehnološkim promenama, visokim nivoom turbulencije, neizvesnošću itd. Konkurentnost kompanije na svetskom tržištu odredjena je kvalitetom procesa unutar same kompanije. Kvalitet proizvoda je želja i cilj svakog uspešnog tržišno orijentisanog poslovnog istema. Unapređenje konkurentnosti i borba za bolju tržišnu poziciju preduzeća u savremenom svetu, koji karakterišu duboke promene u oblastima proizvodnje, tehnologije, organizacije i upravljanja, zahtevaju od menadžera da shvate moderne trendove u razvoju menadžment sistema zasnovane na konceptu totalnog kvaliteta. Kvalitet označava nastojanje da se stvari urade dobro prvi i svaki sledeći put. Upravljanje kvalitetom je sistematičan način kojim se garantuje da će se organizovane aktivnosti odvijati onako kako je planirano. To je disciplina upravljanja koja se bavi sprečavanjem pojave problema, kao i kontrolom, čime se osigurava preventiva. Upravljanje kvalitetom je efikasan alat za rešavanje svih zahteva kvaliteta i uspostavljanje moderne i inovativne kompanije. Ono predstavlja skup aktivnosti i akcija kojima se utiče na kvalitet proizvoda, rada i organizovanja. Proizvodnost i cena u prošlosti su predstavljali kritične faktore uspeha kompanije. U današnje vreme zahtevi za inovacijskim veštinama, jedinstvenosti, sposobnosti učenja, dobro osmišljenim proizvodima ili uslužnim programima, fleksibilno prilagođavanje promenjivim tržišnim uslovima i zahtevima klijenata predstavljaju najveće zahteve standarde kvaliteta za modernu kompaniju.
Uvođenjem sistema upravljanja kvalitetom u firmi dolazi do: kontinuiranog stalnog poboljšanja, povećanja konkurentnosti, povećanje efikasnosti i profitabilnosti, jasnih procedura, minimiziranja grešaka, smanjenju vremena proizvodnje, bolje motivacije, bolje komunikacije i informisanosti, povećanja imidža, sigurnosti i pouzdanosti proizvoda ili usluga, do boljeg upravljanja ljudskim potencijalima, do usmerenosti na kupce.
Inovacije tehnologije, proizvoda, procesa i organizacije, predstavljaju deo strateškog koncepta i orijentacije i savremene organizacije ka poboljšanju i inovacijama u svim aspektima njenog delovanja. Takva organizacija teži stalnim promenama u susret novim zahtevima kupaca, kreiranju novih potreba i poboljšanih vrednosti namenjenih kupcima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari