Odlomak

Rezime.

U referatu su izloženi ključni savremeni koncepti marketing menadžmenta: Vrednost (vrednost koju organizacija isporučuje potrošaču i vrednost potrošača za organizaciju) i povezani koncepti koji se odnose na zadovoljstvo (satisfakciju)potrošača, lojanost potrošača, upravljanje totalnim kvalitetom (TQM – Total Qualitiy Management); Relacioni marketing (RM – Relationship Marketing); CRM (Customer Relationship Management); Holistički marketing; Etika marketinga. U radu je takođe ukazano na ključne tržišne promene u prvoj deciniji novog milenijuma i njihove implikacije na poslovnu filozofiju, koncepte, principe i tehnike marketinga iz ugla donošenja strateških marketinških odluka. U tom kontekstu opisana je evoloucionarna uloga informaciono-komunikacionih tehnologija i posebno Interneta u obavljanju izvršnih i kreativnih aktivnosti marketinga.

 

 

 

 
UVOD
Poslednjih decenija prošlog i početkom ovog veka došlo je do dramatičnih promena u relevantnom (mikro i kakro – lokalnom, nacionalnom i međunarodnom) tržišnom okruženju
organizacija (preduzeća/kompanija/korporacija/uslužnih organizacija), koje su nametnule potrebu za preispitivanjem postojeće poslovne prakse, upravljačke filozofije poslovanja, koncepata, principa i tehnika upravljanja marketingom.
Uspešne organizacije su, na primer, prihvatile maksimu »da treba da zadrže bazične aktivnosti koje čine njihovu osnovnu delatnost (core business), dok pojedine (sporedne) aktivnosti, koje drugi pojedinci/organizacije mogu obavljati bolje i jeftinije, treba nabavljati spolja (outsourcing)«. Uspešne organizacije su takođe shvatile vrednu poruku Dejvida Pakarda (David Packard) iz kompanije Hewlett-Packard koji je jednom priliko rekao da je »marketing suviše značajan da bi bio prepušten organizacionoj jedinici (sektoru/službi/odeljenju) za marketing«. Sledstveno tome, ove organizacije su prihvatile postavku da za »kreiranje, komuniciranje i isporučivanje vrednosti za potrošače« nisu odgovorni samo zaposleni u organizacionoj jedinici za marketing, već i svi drugi zaposleni (u organizacionim jedinicama za proizvodnju, istraživanje i razvoj /R&D – Research and Development/, računovodstvo, finansije, HR /Human Resource/, IT /Information Technologies) i dr.), a posebno oni zaposleni iz drugih orgnaizacionih jedinica koji su intenzivnije u »dodiru« s kupcima /potrošačima /klijentima/korisnicima usluga. Umesto organizovanja po proizvodima i/ili prodajnim teritorijama, uspešne organizacije su se (re)organizovale prema tržišnim segmentima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Naučni radovi

Više u Skripte

Komentari