Upravljanje činioca bezbjednosti u drumskom saobraćaju
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio nesovicv 17. april 2013. Prijavi dokument
UVOD
Segmentacija tržišta je eminentno marketinška tehnika uspešnom pristupu tržištu sa stanovišta preduzeća bilo da je reč o domaćem ili, pak, međunarodnom marketingu. I u literaturi ali i u praksi u priličnoj meri su prihvaćeni konvencionalni kriterijumi realizacije po metodologiji segmentacije koji se uglavnom svode na regionalne, profitne, robne, finansijske ili slične karakteristike po kojima se vrši segmentacija tržišta radi stvaranja odgovarajućih tržišnih segmenata za konkretne potrebe konkretnog preduzeća.
Segmentacija tržišta je proces podele tržišta na posebne delove ili grupe, a prema izvesnim zajedničkim kriterijumima sa ciljem stvaranja dovoljno homogenih segmenata unutar grupe, a međusobno različitih. Segmentacija tržišta je proces podele tržišta na određen broj relativno homogenih celina koje imaju slične interese prema proizvodu, tj. pokazuju odredene sličnosti u ponašanju.
Praktična korist segmentacije tržišta za proizvođača leži u činjenici da će prodati više proizvoda, što ih bolje prilagodi potrebama, zahtevima i kupovnoj moći potrošača. To bi zahtevalo individualno poznavanje svakog pojedinačnog potrošača što je neizvodljivo. Zato treba nastojati da se sprovede takva segmentacija koja omogućava grupisanje potrošača / kupaca koje povezuju zajedničke osobine.
SEGMENTACIJA GLOBALNOG TRŽIŠTA
Segmentacija globalnog tržišta se može definisati kao proces indentifikovanja određenih segmenata – grupa zemalja ili individualnih potrošača – potencijalnih potrošaća sa homogenim atributima, koji ispoljavaju slično ponašanje pri kupovini[1]. Tržišni segment se odnosi na grupu zamalja koje su slične u pogledu odgovora na neke aspekte marketing strategije. Jain segmentaciju tržišta definiše kao tehniku podele različitih zamalja u homogne grupe.
Koncept segmentacije se bazira na činjenici da se ne mogu zadovoljiti potrebe potrošača u celom svetu jednom marketing staregijom, jer postoje razlike između zemalja – ekonomske, kulturne itd. Zbog toga bi međunarodna kompanija trebalo da izabere jednu ili više zemalja kao ciljna tržišta.
Danas, globalne kompanije, koriste segmentaciju da indentifikuju, definišu, shvate i odgovore na želje i potrebe potrošača više širom sveta, nego na striktno lokalnoj osnovi. Globalne kompanije moraju da odrede da li će standardizovani ili adaptirani marketing miks bolje zadovoljiti želje i potrebe potrošača. Proces segmentacije tržišta može da obezbedi potrebne pokazatelje za razvoj najefektivnijeg pristuipa. Segmentacija tržišta takođe obezbeđuje inpute za strategijsko planiranje na nivou kompanije. Zadatak marketinga je da indentifikuje zemlje i regione, segmente i proizvode, koji će omogućiti rast prodaje što olakšava strategijsko planiranje.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.