Odlomak

1.Detetov emocionalni ton i raspolozenje

Emocionalni(afektni)ton deteta je emocionalna boja koja prati celokupno dozivljavanje i ponasanje osobe.Raspolozenje deteta je osecanje relativno slabog intenziteta koje dugo traje i nema naglog pocetka.Dete sebe dozivljava kao zrelu licnost,spremno je da samo obavlja svoje potrebe,voli da se igra sa drugom decom.Ima bujnu mastu,i njegovo raspolozenje je sigurno. *Oblici ponasanja tokom igre: -Dete pokazuje zainteresovanost za igru. -Postaje svesno uticaja na drugu decu i grupe u kojoj se nalazi. -Uspostavlja odnose sa decom i uziva u igri. *Da li je detetovo ponasanje jednolicno ili promenljivo? Dete se menja u zavisnosti od toka igre,kako se igra menja tako i njegovo ponasanje.Ako je igra brza il lagana,tako se i dete menja. *Da li vam se dete cini sputanim ili slobodnim? U pocetku igre,dete je malo sputavano,kasnije tokom igre se oseca slobodnim i bice zadovoljno sa igranjem. *Da li je dete predvidljivo ili hirovito,neoptereceno ili zabrinuto? Deca cesto u periodu od druge do pete godinu,znaju da budu hirovita,zele da sve bude po njihovom,zaplacu za najmanju situaciju.Na decu koja su hirovita ne treba nikad da se povisi ton,jer tada se deca jos vise unervoze.Takvoj deci treba posvecivati vise paznje,vremena,igrati se sa njim itd…Dete koje je neoptereceno je pre svega opusteno.Ono pokazuje zanimanje za sve oko sebe.Isto razmislja svojom glavom,bori se za svoje stavove koje ce mu biti bitni u svom odraslom dobu. *Da li dete sa zadovoljstvom upotrebljava raznovrsna igrovna sredstva? Dete je uglavnom zadovoljno sa upotrebom igrovnih sredstava kao sto su slagalice,puzle,igracke..Cim vidi novu igacku pokazuje interesovanje za nju. *Da li je dete tokom koriscenja igrovnih sredstava emocionalno ispunjeno? Deca su cesto ispunjena sa igrackama,jer se ponasaju prema njima kao da su to ziva bica.
2.Odnos deteta prema ostaloj deci:

U toku igre i koriscenja igrovnih sredstava deca se igraju zajedni,neki su odvojeni,neki u paru,ili u grupi. -Desi se ponekad da se promeni detetovo raspolozenje,kad vidi da mu se drug ili drugarica zaigraju sa drugom igrom,jer mu se ta igra ne svidja. -Dete koje je u grupi gde se odrzava aktivnost,ono ako ga ta igra zanima,prici ce i igrace se sa ostalom decom,a ako mu se ne svidi igrace se po starni sa drugim igrackama. -U grupi su svi zajedno pa se igraju,al ima i dece koje se znaju od ranije jer zive u istoj ulici pa su zato zajedno. -Zavisi kakva je igra.Dinamicno je ako ga igra privuce,bice opusteno. -Dete je fleksibilno jer se kod njega razvija stav koji ce ga pripremiti za buduci zivot,najpe u skoli a kasnije i u profesionalnom zivotu. -Svako dete u grupi zeli da bude inicijator il vodja,pa se oko toga cesto posvadjaju.Tu se onda umesa i vaspitacica. -Dete igrajuci se sa igrackama,cesto upotrebi i kreativnu mastu..Prave razne maske i kostime za svoje lutke.
3.Odnos deteta prema materijalima i njegova interesovanja:

Dete uglavnom koristi sve materijale u igri,a za neku posebnu aktivnost koriste cak i odredjene materijale koji su im dostupni. -Deca najvise vole da se igraju sa igrovnim sredstvima koji su njima interesatni..To su vecinom pistolji i automobili za decake,a za devojcice to su naravno lutkice. -To sve zavisi od vrste igre.Ako im se igra ne svidi,dete samo kaze svoj nacin kako bi se igralo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 3 stranica
  • Školska godina:
  • Skripte, Pedagogija
  • ,  Srem. Mitrovica,    Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i poslovnih informatičara-Sirmijum Sremska Mitrovica

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari