Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR, Menadžment
Objavio studenti.rs 28. februar 2020. Prijavi dokument
Poslednjih decenija je došlo do brojnih promena usled dejstva tehničko-tehnoloških, organizacionih, ekonomskih, političkih i društvenih faktora koje su uticale na potrebu oblikovanja novih načina poslovanja savremenih preduzeća. Razvoj informacionih i telekomunikacionih tehnologija je doprineo stvaranju visokokonkurentnog globalnog tržišta, nastanku i razvoju elektronskog poslovanja i povezivanju učesnika na tržištu. Suočene sa brojnim izazovima i zahtevima u poslovanju koje savremeno doba nosi sa sobom kompanije su bile primorane da menjaju poslovni model i da traže nove načine za sticanje i održavanje konkurentske prednosti.
Za uspeh određenog posla od najvećeg značaja je sposobnost preduzeća da razvija nove proizvodne, informacione i komunikacione tehnologije. S obzirom na iznos potrebnih ulaganja i tržišni rizik razvoj novih tehnologija je sve češće razlog za strategijsko povezivanje različitih učesnika na tržištu. Dok se tradicionalan pristup kompanija do sada uglavnom zasnivao na samostalnoj ekspanziji pripajanjem drugih firmi ili ulaženjem u zajednička ulaganja, devedesete godine će ostati zabeležene u istoriji kao period snažne afirmacije jednog fenomena koji umesto vlasničke dimenzije i prava imovinske kontrole u prvi plan stavlja strateški menadžment efekat. Glavna karakteristika budućeg tržišnog okruženja nalaže preduzećima da rade po principu „postići više sa manje novca i napora“.
Kooperacija postaje dominantna teorijska tema devedesetih godina 20. veka, zamenivši tako konkurentsku strategiju o kojoj se najviše govorilo osamdesetih godina prošlog veka. Jedna od osobina nove ekonomije jeste učestalo pojavljivanje ne samo novih proizvoda i tehnologija, nego i novih tržišta. Drugim rečima, novu ekonomiju karakterišu brojne inovacije.
Na savremenom tržištu snažan korporacijski razvoj više se gotovo ne može realizovati samostalno. Industrijski i uslužni giganti, ali i ambiciozne male i srednje firme konkurentsku prednost najčešće ostvaruju strateškim partnerstvima. Više nego ikada u industrijskoj istorijii brojna znanja i umeća potrebna za organizacijski razvoj nalaze se izvan preduzeća. Zbog toga nastaju brojne poslovne mreže unutar kojih stalno cirkuliraju podaci, informacije i znanja. Mreže su jedan od oblika današnje saradnje uz pomoć kojih se poboljšavaju najprie nematerijalni faktori nužni za uspeh u novoj ekonomiji.
Pored spajanja koja se temelje na partnerstvu često se praktikuju preuzimanja. Postoji nekoliko oblika preuzimanja poput horizontalnih, vertikalnih i konglomeratskih. Preuzimanja imaju dugu tradiciju u Sjedinjenim Američkim Državama. Taj proces podstiče eksterno okruženje u kojem uočavamo jačanje globalizacije i suočavanje s konkurencijom iz celog sveta, sve snažnija turbulencija odnosno učestale radikalne promene na tržištu te nužnost akumuliranja značajnih finansijskih sredstava kako bi se pratila odnosno primenjivala najnovija tehnološka dostignuća.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.