Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Teodora1994 25. mart 2014. Prijavi dokument
UVOD
Osnovni cilj svakog preduzeća i svake kompanije jeste ostvarivanje uspeha u poslovanju i ostvarivanje pozitivnog finansijskog rezultata. Isti cilj imaju i konkurenti, a pošto na tržištu opstaju samo najači tj. opstaće samo oni privredni subjekti koji su spremni da plasiraju vrednost potrošačima i na taj način zadovolje zahtve potrošača na pravi način. Preduzeća koja su uspešna u tome ostvaruju konkurentsku prednost. Da bi se ostvarila konkurentna prednost neohodno je da marketing strategija bude adekvatno formulisana, ali takođe jako je značajno da strategija bude fleksibilna i da može da reaguje i prilagođava se novonastalim promenama.
Strategijsko planiranje je u današnjim uslovima poslovanja neminovnost. Ona preduzeća koja ne vrše strategijsko planiranje vrlo brzo će nestati sa tržišta. Strategijsko planiraje je upravljački proces razvoja i održavanja životne sposobnosti preduzeća i njegovih ciljeva i sredstava i na taj način odgovore na promene u okruženju. Zadatak je strateškog planiranja da prilagodi kompaniju ka obuhvatanju dovoljno povoljnih poslova da čak i u slučaju da neki od njh izazovu gubitke, ona može da se izbori sa istim.
U prvom delu rada govorićemo o strategijskom planiranju i koliko je ono bitno i značajno. Videćemo da je sistem strategijskog planiranje postao iz potreba menadžmenta da razmišlja strategijski. Strategijsko planiranje orijetisano je na rast i razvoj preduzeća. U njegovoj osnovi je politika preduzeća, a njena konkretizacija je strategija rasta i razvoja preduzeća. Upravo strategijsko planiranje omogućava preduzeću da se suoči sa tzv „šokom budućnosti“, koji se opisuje kao bolest ljudi i organizacije koju budućnost prevazilazi, pre nego što su za nju spremni. Zato je neophodno vršiti strategijsko planiranje koje proizilazi iz bitne razlike između pasivnog i aktivnog reagovanja na promene u sredini. U ovom radu potrudićemo se da što bolje i na jednostavniji način objasnimo uticaj eksternih faktora koji uticu i stvaraju promene u okruženu i tržištu u kome neko preduzeće posluje. Potrudićemo se da objasnimo kojim sredstvima se preduzeće bavi prilikom reagovanja na iste. I da li korišćenjem određene strategije preduzeće može da opstane i izbori se sa nastalim promenama ili ne. Takođe, videćemo da je neophodno da planirati, da preduzeće ne bi reagovalo tek kada neka promena nastane, i u tom slučaju vrlo je često da će preduzeće pretrpeti izvesne gubitke a pojavljuje se i pitanje opstanka istog.
Poslovanje preduzeća u savremenim uslovima je pod velikim uticajem promena u okruženju. Promene se odražavaju na strategijsko razmišljanje i reagovanje preduzeća. U novonastalim tržišnim uslovima nije samo dovoljno definisati strategiju preduzeća, već je mnogo bitnije kako će ta strategija da se implementira na pravi način. To je ne samo neophodan uslov već i ključni faktor izgradnje konkurentske prednosti. Tako ćemo u nastavku rada da govorimo više o strategijskom planiranju i strategijskom reagovanju na promene koje svakodnevno nastaju na tržištu.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.