Odlomak

UVOD

Osnovni cilj svakog preduzeća i svake kompanije jeste ostvarivanje uspeha u poslovanju i ostvarivanje pozitivnog finansijskog rezultata. Isti cilj imaju i konkurenti, a pošto na tržištu opstaju samo najači tj. opstaće samo oni privredni subjekti koji su spremni da plasiraju vrednost potrošačima i na taj način zadovolje zahtve potrošača na pravi način. Preduzeća koja su uspešna u tome ostvaruju konkurentsku prednost. Da bi se ostvarila konkurentna prednost neohodno je da marketing strategija bude adekvatno formulisana, ali takođe jako je značajno da strategija bude fleksibilna i da može da reaguje i prilagođava se novonastalim promenama.
Strategijsko planiranje je u današnjim uslovima poslovanja neminovnost. Ona preduzeća koja ne vrše strategijsko planiranje vrlo brzo će nestati sa tržišta. Strategijsko planiraje je upravljački proces razvoja i održavanja životne sposobnosti preduzeća i njegovih ciljeva i sredstava i na taj način odgovore na promene u okruženju. Zadatak je strateškog planiranja da prilagodi kompaniju ka obuhvatanju dovoljno povoljnih poslova da čak i u slučaju da neki  od njh izazovu gubitke, ona može da se izbori sa istim.
U prvom delu rada govorićemo o strategijskom planiranju i koliko je ono bitno i značajno. Videćemo da je sistem strategijskog planiranje postao iz potreba menadžmenta da razmišlja strategijski. Strategijsko planiranje orijetisano je na rast i razvoj preduzeća. U njegovoj osnovi je politika preduzeća, a njena konkretizacija je strategija rasta i razvoja preduzeća. Upravo strategijsko planiranje omogućava preduzeću da se suoči sa tzv „šokom budućnosti“, koji se opisuje kao bolest ljudi i organizacije koju budućnost prevazilazi, pre nego što su za nju spremni. Zato je neophodno vršiti strategijsko planiranje koje proizilazi iz bitne razlike između pasivnog i aktivnog reagovanja na promene u sredini. U ovom radu potrudićemo se da što bolje i na jednostavniji način objasnimo uticaj eksternih faktora koji uticu i stvaraju promene u okruženu i tržištu u kome neko preduzeće posluje. Potrudićemo se da objasnimo kojim sredstvima se preduzeće bavi prilikom reagovanja na iste. I da li korišćenjem određene strategije preduzeće može da opstane i izbori se sa nastalim promenama ili ne. Takođe, videćemo da je neophodno da planirati, da preduzeće ne bi reagovalo tek kada neka promena nastane, i u tom slučaju vrlo je često da će preduzeće pretrpeti izvesne gubitke a pojavljuje se i pitanje opstanka istog.
Poslovanje preduzeća u savremenim uslovima je pod velikim uticajem promena u okruženju. Promene se odražavaju na strategijsko razmišljanje i reagovanje preduzeća. U novonastalim tržišnim uslovima nije samo dovoljno definisati strategiju preduzeća, već je mnogo bitnije kako će ta strategija da se implementira na pravi način. To je ne samo neophodan uslov već i ključni faktor izgradnje konkurentske prednosti. Tako ćemo u nastavku rada da govorimo više o strategijskom planiranju i strategijskom reagovanju na promene koje svakodnevno nastaju na tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari