Odlomak

Odnosi s javnošću predstavljaju jednu od funkcija menadžmenta koja ima za cilj da prouči i istražuje stavove javnosti, identifikuje politiku i procedure organizacije sa javnim interesom. Takođe, odnosi s javnošću obuhvataju skup akcija a sve to s namerom da se ostvari razumevanje kao i prihvatanje javnosti. Odnosi a javnošću predstavljaju komunikaciju održavanja povoljne klime, tj. imidža, gde je nevažno da li se radi o organizacijama, ustanovama ili pak njihovim proizvodima, uslugama, idejama…

Aktivnosti odnosa s javnošću podrazumevaju osmišljeno i isplanirano nastojanje uspostavljanja i održavanja razumevanja organizacije i njene sredine. Faktor uspeha u organizaciji obuhvata poverenje gde odnosi s javnošću imaju veliku ulogu. Od važnosti je nastojanje uticanja na javno mjenje i pridobijanje javnosti s ciljem realizacije ciljeva. Očekivanja menadžmenta se povećavaju, tako da odnosi s javnošću poprimaju menadžersku ulogu i stratešku dimenziju.

Razvoj medijske industrije dobrineo je uočavanju i iskazivanju potreba i želja javnosti. Upravo zbog toga odnosi s javnošću brinu o komunikaciji između organizacije i javnosti. Od njih zavisi imidž organizacije i njihov (ne)uspeh. Odnosi s javnošću predstavljaju nužnost obzirom da ih je nemoguće zaobići bilo da se radi o privredi i politici ili o svetu zabave i nevladinih organizacija.

Svaka organizacija brine o tome šta druga misli o njoj i kako postupci drugih utiču na njihovo poslovanje. S tim u vezi se formiraju komunikacione tehnike, koriste razni alati i održavaju odnosi s medijima. Svi ovi poslovi su prioritet za odnose s javnošću koji su mlada ali perspektivna struka.

Odnosi s javnošću brinu o poziciji proizvoda na tržištu, bilo da se radi o domaćem ili stranom. Osnovni pokazatelj kvaliteta proizvoda jeste kupac čije je zadovoljstvo osnovni cilj. Za ocenu proizvoda neophodna je konzumacija istog ali pre toga, dužnost odnosa s javnošću jeste da informiše kupce o karakteristikama proizvoda i usluge.

Dobro organizovanim odnosima s javnošću organizacija upoznaje širu javnost o delatnostima organizacije, proizvodima i uslugama koje proizvodi i nudi na tržištu, stvara dobru sliku o organizaciji i izgrađuje poverenje. Izgradnja dobrih odnosa s javnošću predstavlja dugotrajan i složen proces, koji se mora bazirati na razvoju spoljašnjih i unutrašnjih odnosa s javnošću.

Odnosi s javnošću su zastupljeni kako u velikim kompanijama tako i u malim i srednjim preduzećima. Velike kompanije kao i mala i srednja preduzeća svesni su da je dobra komunikacija jako važna za uspešan biznis. Razvoj tehnologije i elektronskih medija i njihov uticaj na javno mjenje predstavlja važnu prekretnicu za razvoj odnosa s javnošću. Menadžment uspešne kompanije obuhvata postojanje strateški osmišljenog programa odnosa s javnošću.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari