Odlomak

Prema Michaelu Porteru profit poduzeća je rezultat njegovih primarnih i sekundarnih aktivnosti, a povećanje prihoda u odnosu na troškove postiže se efikasnijim i efektivnijim izvršenjem aktivnosti. Porter izdvaja dvije osnovne strategije ostvarivanja konkurentske prednosti, odnosno profita, na tržištu: diferencijaciju proizvoda i troškovno vodstvo.
Strategija diferencijacije teži stvaranju percepcije potrošača o jedinstvenosti proizvoda ili usluge i to najčešće superiornijom kvalitetom, što omogućuje proizvođačima naplaćivanje viših cijena. Osnovna slabost navedene strategije je u tome što ne zahtijeva od poduzeća minimiziranje troškova poslovanja, a to dalje vodi k većoj neefikasnosti koja u kombinaciji sa zakazivanjem agresivnog marketinga može dovesti do gubitka pozicije na tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari