Odlomak

Jedna od definicija znanja je sledeća: „Znanje je informacija koja je u funkciji, u upotrebi. U poslovnom kontekstu, znanje predstavlja ono što zaposleni, vezano za posao, znaju o disciplinama, proizvodima, konceptima, kupcima, klijentima, jedni o drugima, o greškama, o uspesima.“ Cilj savremene organizacije jeste da se svi poslovni procesi posmatraju kao procesi znanja. Ovakav stav uključuje stvaranje znanja, osvajanje znanja, čuvanje znanja, podelu znanja sa drugima i primenu znanja na način koji će doprineti stvaranju dodatne vrednosti za organizaciju.
Promene u poslovnom svetu su sve radikalnije, brže i snažnije. Neizvesnost je glavna odlika svakodnevnog poslovnog života. Donošenje odluka je sve složeniji proces, zato što pritisak više ne dolazi samo od konkurentskih kompanija, već i od zahtevnih potrošača i strogog javnog mnjenja koje očekuje da kompanije imaju pozitivan uticaj na okolinu i društvo. Dok su u prošlosti kompanije mogle da očekuju atmosferu poznatog i stabilnog okruženja i predvidljivu budućnost, u današnjem okruženju to nije slučaj.
Da bi organizacija napredovala, potrebno je da svoje zaposlene posmatra kao bogatstvo, a njihovo znanje kao adut za konkurentsku prednost. Takva organizacija mora da stvori atmosferu i organizacionu kulturu u kojoj će se slobodno iskazivati znanje, nove ideje i kreativnost. Postojeće znanje bi se trebalo na pravi način primenjivati, a novo znanje kreirati.
U praksi se sve više potvrđuje da korišćenje znanja često ne daje željene rezultate. U svetu biznisa važi pravilo da nema pravila. Isključivo povezanost tehnologije sa ljudskim faktorom daje zadovoljavajuće rezultate. Tehnologija nije uvek predstavnik znanja, već alat kojim ljudsko znanje postiže veće rezultate.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari