Konstrukcija helikoptera
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Mašinstvo
Objavio lazar11 23. februar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Zaštita od požara je stara koliko i otkriće vatre i tokom istorije se razvijala u skladu sa naučnim i tehničkim napretkom ljudskog društva.Danas glavna pomoćna i prevozna sredstva u borbi protiv požara predstavljaju vatrogasna vozila. Vozilo je dizajnirano da pomogne u gašenju požara i drugim operacijama spašavanja . NJegove funkcije uključuju prevoz vatrogasaca na mesto požara zajedno sa vodom i drugom opremom . Tipično moderno vatrogasno vozilo nosi opremu za širok spektar vatrogasnih i spasilačkih poslova . Ovo uključuje merdevine , krampove , sekire i opremu za sečenje , pajsere, reflektore , rampe za creva , lične aparati za disanje i opšte alatke . Mnoga vatrogasna vozila su standardni kamioni opremljeni dodatnom opremom , alternatorima ; rashladnim sistemima ; zvučnim i vizuelnim upozorenja kao što su sirene , trube i trepćuća svetla; komunikacionom opremom , kao što je dvosmerna radio. Vatrogasna vozila su često prilagođena njihovim oblastima rada .
Istorija organizovanog gašenja požara datira od drevnog Egipta , gde su postojale ručne pumpe i zadužena lica za gašenje požara. Prve rimske vatrogasne jedinice koje su značajne u istoriji kreirao je Markus Licinije Crasus. Veliki požar u 1666 počeo je u jednoj pekari i zahvatio je oko 5 km ² grada, ostavljajući na desetine hiljada stanovnika bez krova nad glavom. Pre ovog požara u London nije imao organizovan sistem zaštite od požara. Nakon toga, osiguravajuća društva formiraju privatne vatrogasne jedinice i dolazi do pojave prvih vatrogasnih vozila koja su zapravo bile pumpe na točkovima koje su gurali ljudi ili vukli konji. Najveći pomak u razvoju vatrogasnih vozila napravio je Ričard Nevsham u Londonu 1725. Ova vozila su mogla da prevoze i vatrogasce a pumpe su davale protok od 12 litara u sekundi na udaljenosti od 36 metara od pumpe. Prva parna mašina za borbu protiv požara sa konjskom vučom izmišljena je 1829, ali ne i prihvaćena u strukturama vatrogasaca sve do 1860. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem u vatrogasna vozila stigao je 1907, i izrađen je u Sjedinjenim Američkim Državama
Slika 1. John Keeling-ova slika vatrogasnog vozila Slika 2.Vozilo sa SUS motorom iz 1907 godine
Osnovni sklopovi i podsklopovi
Kao i sva motorna vozila i vatrogasna vozila se sastoje iz tri osnovna dela:
• Šasija
• Karoserija
• Oprema vatrogasnog vozila
Šasija vatrogasnog vozila
Pod pojmom šasija vatrogasnog vozila podrazumevaju se sledeći delovi:
Motor (kao osnovni sklop) ovde možemo uvrstiti i uređaje za napajanje gorivom , podmazivanje, hlađenje, takođe i sistem transmisije možemo uvrstiti kao podsklop ovog sklopa.Vatrogasna vozila imaju najčešće dizel motore ali postoje i sa OTO motorima.
Hodni mehanizam (okvir, vešanje, osovine sa točkovima) vatrogasna vozila su najčešće dvoosovinska ,troosovinska i ređe četvoroosovinske (slika)
Uređaji za upravljanje (volan sa delovima)
Uređaj za kočenje (kočnice sa delovima)
Elektro uređaji (akomulator,signalizacije…)
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Objavio jovanlukovic1999 16. januar 2024.
Objavio AdamUb 27. decembar 2023.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.