Odlomak

 

UVOD
Zaštita od požara je stara koliko i otkriće vatre i tokom istorije se razvijala u skladu sa naučnim i tehničkim napretkom ljudskog društva.Danas glavna pomoćna i prevozna sredstva u borbi protiv požara predstavljaju vatrogasna vozila. Vozilo je dizajnirano da pomogne u gašenju požara i drugim operacijama spašavanja . NJegove funkcije uključuju prevoz vatrogasaca na mesto požara zajedno sa vodom i drugom opremom . Tipično moderno vatrogasno vozilo nosi opremu za širok spektar vatrogasnih i spasilačkih poslova . Ovo uključuje merdevine , krampove , sekire i opremu za sečenje , pajsere, reflektore , rampe za creva , lične aparati za disanje i opšte alatke . Mnoga vatrogasna vozila su standardni kamioni opremljeni dodatnom opremom , alternatorima ; rashladnim sistemima ; zvučnim i vizuelnim upozorenja kao što su sirene , trube i trepćuća svetla; komunikacionom opremom , kao što je dvosmerna radio. Vatrogasna vozila su često prilagođena njihovim oblastima rada .
Istorija organizovanog gašenja požara datira od drevnog Egipta , gde su postojale ručne pumpe i zadužena lica za gašenje požara. Prve rimske vatrogasne jedinice koje su značajne u istoriji kreirao je Markus Licinije Crasus. Veliki požar u 1666 počeo je u jednoj pekari i zahvatio je oko 5 km ² grada, ostavljajući na desetine hiljada stanovnika bez krova nad glavom. Pre ovog požara u London nije imao organizovan sistem zaštite od požara. Nakon toga, osiguravajuća društva formiraju privatne vatrogasne jedinice i dolazi do pojave prvih vatrogasnih vozila koja su zapravo bile pumpe na točkovima koje su gurali ljudi ili vukli konji. Najveći pomak u razvoju vatrogasnih vozila napravio je Ričard Nevsham u Londonu 1725. Ova vozila su mogla da prevoze i vatrogasce a pumpe su davale protok od 12 litara u sekundi na udaljenosti od 36 metara od pumpe. Prva parna mašina za borbu protiv požara sa konjskom vučom izmišljena je 1829, ali ne i prihvaćena u strukturama vatrogasaca sve do 1860. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem u vatrogasna vozila stigao je 1907, i izrađen je u Sjedinjenim Američkim Državama
Slika 1. John Keeling-ova slika vatrogasnog vozila Slika 2.Vozilo sa SUS motorom iz 1907 godine

Osnovni sklopovi i podsklopovi

Kao i sva motorna vozila i vatrogasna vozila se sastoje iz tri osnovna dela:
• Šasija
• Karoserija
• Oprema vatrogasnog vozila

Šasija vatrogasnog vozila
Pod pojmom šasija vatrogasnog vozila podrazumevaju se sledeći delovi:
 Motor (kao osnovni sklop) ovde možemo uvrstiti i uređaje za napajanje gorivom , podmazivanje, hlađenje, takođe i sistem transmisije možemo uvrstiti kao podsklop ovog sklopa.Vatrogasna vozila imaju najčešće dizel motore ali postoje i sa OTO motorima.
 Hodni mehanizam (okvir, vešanje, osovine sa točkovima) vatrogasna vozila su najčešće dvoosovinska ,troosovinska i ređe četvoroosovinske (slika)
 Uređaji za upravljanje (volan sa delovima)
 Uređaj za kočenje (kočnice sa delovima)
 Elektro uređaji (akomulator,signalizacije…)

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari