Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 05. mart 2021. Prijavi dokument
1. UVOD
Bezbednost saobraćaja je naučna disciplina koja izučava negativne efekte i posledice saobraćaja, u cilju razumevanja zakonitosti nastanka i optimizacije metoda smanjivanja negativnih efekata i posledica. Bezbednost saobraćaja , u praktičnom smislu pokušava odgovoriti na pitanje: ,, Kako saobraćati uz što manje negativne efekte i posledice? “
Proces upravljanja bezbednošću saobraćaja podrazumeva svakodnevno praćenje i analizu stanja bezbednosti saobraćaja
U 2010. godini procenjuje se da je u svetu poginulo 1.24 miliona ljudi. Ovaj broj je sličan onome iz 2007. godine, ali kada se uzme u obzir činjenica da je na globalnom nivou zabeležen porast broja registrovanih vozila za 15%, može se doći do zaključka da su intervencije na poboljšanju globale bezbednosti saobraćaja dale rezultate. Takođe u 2010. godini Generalna skupština UN je proglasila period 2011-2020 kao Decenijom akcije za bezbednost saobraćaja na putevima. Ukoliko bi se preduzele akcije u okviru Decenije predpostavlja se da bi bio ostvaren projektovani cilj spašavanja 5 miliona ljudi tokom perioda.
Ako se posmatra struktura poginulih u saobraćajnim nezgodama prema kateogiriji učešća, na globalnom nivou polovinu poginulih čine ranjivi učesnici u saobraćaju ( pešaci – 22%, biciklisti – 5% i motociklisti – 23%). U svetu saobraćajne nezgode predstavnjaju vodeći uzrok smrti mladih ljudi od 15 do 29 godina. Starosna grupa između 15-44 godine čini 59% poginulih u saobraćajnim nezgodama na globalnom nivou, od čega više od tri četvrtine (77%) poginulih u saobraćajnim nezgodama, na globalnom nivou, čine osobe muškog pola. (Lipovac, Jovanović, & Nešić, 2019).
Predmet ovog rada jeste to da se izvrši analiza stanja bezbednosti sabraćaja za opštinu Crna trava, dok je cilj utvrđivanje indikatora i pokazatelja koji utiču na stanje bezbednosti saobraćaja.
2. KARAKTERISTIKE POSMATRANOG PODRUČJA
Opština Crna Trava, graniči se sa nekoliko opština i susednom državom Bugarskom. Susedne opštine su: Babušnica, Vlasotince, Leskovac, Vladičin Han i Surdulica. Ovakvo planinsko okruženje učinilo je da opština Crna Trava, osim što je prostiranjem u pograničnoj zoni znatno periferno situirana, bude i
prirodno izolovana od ostalog dela Srbije. Opština Crna Trava se nalazi na jugoistoku Srbije u gornjem i srednjem delu sliva reke Vlasine na udaljenosti 66 km od Leskovca kao sedišta Jablaničkog okruga. Susedne opštine su joj Babušnica, Vlasotince, Leskovac, Vladičin Han i Surdulica. (Opština Crna Trava, 2021)
Crna Trava se nalazi na 220 22′ 41″ severne geografske dužine i 420 45′ 07″ istočne geografske širine. Obuhvata teritoriju od 312 km2 na kojoj
prema popisu iz 2011. godine živi 1.663 stanovnika/ca u 25 naselja. Među njima je
838 muškaraca i 825 žena. Prema gustini naseljenosti spada u grupu najređe naseljenih opština u Srbiji (5 stanovnika/ca na 1 km2). Naselja su usitnjena, rasuta i zbijenog tipa. Polovina naselja ima manje od 100 stanovnika/ca. Najveće seoska naselja Gradska (257), Preslap (158), Darkovce (91), Krivi Del (126) i Zlatance (88). (Opština Crna Trava, 2021)
Geografski položaj je čini saobraćajno izolovanom u odnosu na glavne saobraćajne koridore. Jedina značajnija komunikacija je drumska veza (put r–122) sa Leskovcem, središtem okruga, preko Vlasotinca i Vladičinim Hanom preko Surdulice sa kojim se povezuje sa putem Beograd–Skoplje (m-10).
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.