Odlomak

Analiza poslovanja preduzeća

Istorijat firme
Kompanija Agroživ počela je sa radom daleke 1983 pod imenom Živinoprodukt.izgradnja fabrike počela je unazad par godina firma koja je dobila posao oko izgradnje je Beograd inžinjering .Svaki deo fabrike sa pratećim farmama i inkubatorima rađen je po projektu i nije bilo odstupanja od projekta,nadzor su vršili strani stručnjaci uglavnom iz zemalja koje su isporučile tehnologiju.Sredstva za izgradnju najmodernijeg kompleksa u tadašnjoj Socijalističkoj federativnoj Republici Jugoslaviji solidarno su obezbeđena iz pokrajinskog budžeta i iz sredstava lokalne samouprave.Kad kažemo iz sredstava lokalne zajednice prevashodno mislimo na sredstva privrednih subjekata sa teritorije, oni su solidarno (dobromorno) izdvajali svoja sredstva sve do kraja izgradnje kompleksa,bukvalno to znači da je svako mesto u opštini izgradilo neki  deo kompleksa sa strateškim ciljem, zapošljavanja svojih sugrađana iz mesta.Ovo napominjemo kao dobar model i ozbiljnost države u strateškom planiranju.U narednoj deceniji kompanija je promenula ime u JUKO-Žitište to je tada bilo moderno u Jugoslaviji formirali su se holdinzi kao savremeniji način upravljanja.Kako je te 1983 godine sve počelo iz početka razumljivo je da se sve moralo u hodu realizovati preko osposobljavanja stručnih kadrova do osvajanje tržišta korak po korak naravno bitno je napomenuti da tih godina polako počinje i raspad velike države usled ekonomske krize pa i u tome vidimo razlog ili nemogućnost kompanije da odgovori na izazove vremena.U periodu do 1996 godine bilo je lutanja u modelu rukovođenja i dva stečaja koja nisu dala rezultat iz mnogo razloga i na kraju kompanija ostaje bez sredstava i prinuđena je da uđe u poslovnu tehničku  saradnju sa kompanjom Agroživ Pančevo.
Istorijat Kompanije “Agroživ” a.d. Žitište
Kompanija Agroživ je nastala 1992, kao privatno preduzeće sa sedištem u Pančevu. Osnovna delatnost  Kompanije Agroživ za koju je registrovana je 0147 Uzgoj živine.
U periodu od 1992. do 2008. prošla je faze od male porodične proizvodnje do kompanije sa oko 3000 zaposlenih i zaokruženim proizvodnim ciklusom od njive do trpeze. Prvi ugovor o poslovnoj saradnji sa klanicom u Žitištu potpisan je 1996, iz razloga sve veće tražnje za pilećim mesom na prostoru tadašnje Jugoslavije.
Sa nastupom 1997.na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu počinje pojavljivanje Agroživ-a na sajmovima u zemlji i inostranstvu. Na ovom sajmu osam proizvoda je odlikovano medaljama kvaliteta, dok su čak tri proizvoda dobila velike zlatne medalje za kvalitet, kao najveća odličja sajma. Već naredne godine (1998) Agroživ je na istom sajmu osvojio ,,Veliki šampionski pehar“ a u ocenjivanju proizvoda od mesa osvojeno je više od trideset medalja. Iste godine je na Novosadskom sajmu zakupljen poslovni prostor na kome će se posetiocima sajma Agroživ predstavljati i u budućnosti. Pored učešća na Novosadskom sajmu, Agroživ proizvodi su predstavljani i na mnogim drugim sajmovima – Banja Luka, Skoplje, Budva, Budimpešta, Moskva itd. Septembra 2005 je plasiran novi proizvod na tržištu „Pileća viršla bez omotača“ čime se Agroživ dokazao kao inovativna kompanija koja svojim potrošačima nudi najbolji kvalitet proizvoda pripremljen i upakovan po najvišim svetskim standardima. Kao potvrda kontinuiranog usavršavanja proizvodnje i dostizanja svetskih standarda poslovanja uz neprestano usavršavanje kvaliteta proizvodnog asortimana, kompanija Agroživ je plasirala na tržište deset novih proizvoda, koji se distributiraju na tržištu kao egalizovani proizvodi. Osnovna karakteristika ovih proizvoda je da svaki komad određenog proizvoda ima podjednaku težinu (400 grama). To olakšava rukovanje takvim proizvodom u maloprodajnim objektima jer nije potrebno dodatno merenje. Pored toga, proizvod je na dohvat ruke svakom potrošaču sa jasno izraženim kvalitativnim i kvantitativnim karakteristikama.
Tokom 2008. dolazi do sprovođenja postupka stečaja u Kompaniji usled brojnih problema, koji u obliku radnog stečaja traje do 2010. godine. Odlukom Vlade Republike Srbije, decembra 2010. JP Srbijagas kupuje iz stečaja kompaniju Agroživ, i sedište kompanije je od ovog perioda u Žitištu. Od decembra 2010. do danas kompanija je ponovo izrasla u lidera u proizvodnji živinskog mesa i prerađevina od živinskog mesa i izvršila sve potrebne pripreme za izgradnju novih proizvodnih kapaciteta i traženje strateškog partnerstva kao garant za budući uspešan rad kompanije i njen razvoj. Kompanija Agroživ je sigurno jedna od kompanija o kojoj treba razmišljati u poslovnom svetu kao o kompaniji u koju vredi ući kao strateški partner, obezbediti dobar i siguran biznis i proizvoditi ono što se uvek na tržištu traži, a to je zdrava, kvalitetna hrana koja može naći mesto na svim trpezama širom sveta.

Kompanija ima radne ili proizvodne jedinice širom Srbije u vidu farmi za uzgoj živine ,takođe ima i maloprodajnu mrežu prodavnica širom Srbije.Sedište kompanije Agroživ A.D. je u Žitištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari