Odlomak

 

„ Strategija je opšti plan akcija čija je svrha ostvarivanje određenih, jasno definisanih, ciljeva. Nauka o strategiji nastala je kao grana vojne nauke koja se bavi komandnim strukturama, planiranjem i izvođenjem rata. Vremenom je ušla i u druge nauke, pre svega ekonomiju, kroz marketing strategije i strateško planiranje. Ima je i u sportu (npr. fudbalska strategija), matematici, informatici“.
Reč „strategija“ vodi poreklo do grčke reči „strategos“ i korišćena je u vojnoj terminologiji, a doslovno znači veština generala. Poslovna strategija kao nauka i veština obuhvata utvrđivanje različitih puteva za ostvarivanje misije i ostvarivanje ciljeva preduzeća, odnosno predstavlja racionalno reagovanje preduzeća, na događaje u okruženju. Strategije daju odgovor na pitanje kako da na najrealniji način i poslovno isplativ način postignemo najvažnije ciljeve. U poslovnom svetu na tržištu se stalno odvija borba za opstanak i razvoj. Ukoliko dve iste firme u ograničenom tržišnom prostoru proizvode iste proizvode boreći se za iste kupce, samo jedna od njih će preživeti. To je suština konkurentske isključivosti.
Strategija pruža odgovore na pitanja: gde preduzeće želi da ide i kako će tamo stići. Dobro formulisana strategija pomaže u prestrojavanju i alokaciji organizacijskih resursa u jedinstven i podesan raspored baziran na internim prednostima i nedostacima, te očekivanim promenama u okruženju koje sa sobom donose šanse ali i opasnosti za konkretno preduzeće.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari