Menadžersko odlučivanje
Objavio milancet 14. januar 2025.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Jedanko 20. maj 2012. Prijavi dokument
Uvod
Benchmarking je metoda posvecena unapredenju rada i kvaliteta koju najcesce koriste uspesne kompanije. Na engleskom benchmark znaci standard, vrednost ili reper prema kome se mere ili uporeduju druge vrednosti. Kao tehnika , benchmarking je osmisljeni sistematski pristup unapredenju procesa i aktivnosti u organizaciji koji se odvija kroz njihovo uporedenje sa istim ili slicnim procesima koji se objektivno smatraju najboljim, bilo da se ti procesi odvijaju u drugim delovima organizacije ili van nje.
Benchmarking se, dakle, sastoji u otkrivanju, utvrnivanju i razumevanju procesa i poslova koji se na nekom drugom mestu obavljaju na bolji ili najbolji način i njihovom prenošenju i prilagonavanju na druge, (iste ili slične) procese u organizaciji. CILJ benchmarkinga je da se u organizaciji unaprede procesi I poslovi, postave novi standardi rada koji ce doprineti da se i sama organizacija razlikuje i izdvoji od konkurencije. U suštini benchmarkinga lezi jasna, prirodna i razumljiva želja:
DA SE UČI OD ONIH KOJI SU U NEČEMU BOLJI ODNAS.
Menutim u celoj priči o benčmarkingu potrebno je voditi računa o osnovnim načelima korporativne društvene odgovornosti jer se samo na taj način postiže preduzetnički goodwill. Tema ovog rada i jeste da pojasni process benčmarkinga i korporativne društvene odgovornosti posebno u savremenom poslovanju uz osvrt na proces brendiranja.
MESTO I ULOGA BENČMARKINGA
Benčmarking predstavlja novi koncept strategijskog upravljanja, koji se primenjuje u cilju unapređenja poslovanja. Benčmarking se može opisati kao proces neprekidnog merenja, unutrašnjeg i spoljašnjeg upoređivanja, u odnosu na ustanovljene lidere u najboljoj praksi, kako bi se steklo znanje i stvorili uslovi za poboljšanje sopstvenih performansi. To je i proces učenja iz posmatranja i analiziranja pozitivnog iskustva drugih, da bi se ta iskustva uz neophodne promene primenila u sopstvenom poslovanju.
Proces benčmarkinga je popularisan od strane velikih svetskih kompanija
(Xerox, Gillete, Exel Logistics, i dr) u drugoj polovini XX veka.
Kompanija Gillete ima svoje proizvodne i distributivne centre u osam zemalja Južne Amerike. Svake godine se između njih organizuje″takmičenje″, poređenjem 12 izmeritelja logističkih performansi, određenih na nivou kompanije. Ovako organizovano″takmičenje″ predstavlja jedan oblik kolegijalne konkurencije na nivou kompanije.″Pobednici″ u svakoj od 12 kategorija logističkih performansi, su logistički menadžeri, koji prenose svoja iskustva kolegama i time unapređuju ukupno poslovanje kompanije, u svim zemljama.
Kompanija Xerox je poslednjih godina uvela izmene u svoju distributivnu mrežu. Promene se odnose na broj, lokaciju i konstrukciju svih objekata distribucije gotovih proizvoda i delova za servis. U nameri da razvije što produktivniji koncept distributivnih centara, Xerox je organizovao obilazak različitih distributivnih centara, koji pripadaju različitim privrednim oblastima. Inženjeri iz Xerox-a su izabrali skup logističkih performansi, koje su relativno lako izmerljive, i na osnovu njih su procenjivali svaki distributivni centar. Pri svakoj poseti, razmenjivane su informacije i iskustva sa domaćinima, a posebno sa onima koji su po performansama visoko procenjeni. Razmena informacija i iskustava je bila veoma otvorena jer se radi o nekonkurentskim kompanijama. Na ovaj način, Xerox je sebi obezbedio dobra praktična iskustva drugih, koja je uključio u svoje projektno rešenje distributivnog objekta. Proces benčmarking u Xerox-u funkcioniše i danas, kada je kompanija postala″svetska klasa″ (world- class rating).
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio Stefan1233@ 24. decembar 2024.
Objavio EmilijaT 22. decembar 2024.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Objavio SkazY 14. januar 2025.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.