Odlomak

Budžet

Tokovi savremenog poslovanja preduzeća zahtevaju planirano, organizovano i kontrolisano poslovanje. Osnov uspeha svakog preduzeća je definisan cilj poslovanja. Da bi se došlo do ostvarenja cilja neophodno je planiranje i organizovanje poslovanja, kao i kontrola istog. Plan poslovanj se postavlja za određen vremenski period. Kvantitativno predstavljanje poslovnog plana izraženo planiranim finansijskim vrednostima naziva se budžet. Finansijsko planiranje za budućnost na osnovu postavljenih poslovnih ciljeva je budžetiranje.
Dakle, jedna od ključnih upravljačkih odluka, a u isto vreme i tehnika predviđanja, instrument planiranja i kontrole je budžet. Reč budžet vodi poreklo od reči budgetiz srednje Engleske koja označava kraljevsku torbu sa novcem namenjenim finansiranju javnih rashoda.
Ovaj finansijski plan poboljšava efikasnost poslovanja, obezbeđuje preduzeću dugotrajni opstanak, pravi vezu između ljudskih resursa i ljudskog ponašanja kako bi se ostvarili postavljeni ciljevi.
Budžetiranje –  izrada finansijskog plana poslovanja se odvija u tri faze:
1)    Planiranje – predstavlja fazu prikupljanja podataka i definisanja ciljeva za određeni vremenski period i odlučivanje po pitanju planiranih finansija (prihoda i rashoda);
2)    Kontrola –  to je redovno praćenje budžeta (uglavnom na mesečnom nivou) tj. praćenje stvarnih prihoda i rashoda sa planiranim na početku perioda. Najčešće se to postiže putem urađenih izveštaja koji prikazuju razlike između planiranog i ostvarenog;
3)    Revizija – vrši se krajem tekuće finansijske godine. Predstavlja priliku da se sagleda koliko su zadati planovi ostvareni, kao i za postavljanje novih parametara za sledeći poslovni ciklus. To je idealna situacija da organizacija sagleda na kojim poljima poslovanja treba poraditi i unaprediti ih u budućem poslovanju.

„Ne planirati, znači planirati neuspeh“
(Kineska poslovica)

 

 

 

GlobalLiving for Life

GlobalLiving for Life časopis je sofisticirani, sjajni časopis o životnom stilu uperen ka onima koji žive i putuju po svetu. Fokusiran na sve što je povezano sa luksuzom i putovanjima, GlobalLiving se takođe fokusira na život u inostranstvu,  i na život na više različitih prebivališta.
GlobalLiving for Life je časopis o životnom stilu građana sveta, koji svet smatraju svojim domom i igralištem.
Sa člancima o svetskim putovanjima, modi, muzici, umetnosti i drugim kulturama, luksuznim nekretninama, životu u inostranstvu, gradovima svetske klase i više od  toga, časopis GlobalLiving je usmeren ka visoko pozicioniranim ljudima sa uticajem u celom svetu, uključujući i one koje žive u inostranstvu, sa značajnim prihodima koje imaju na raspolaganju.
Ovo je obavezno štivo za najpronicljiviju, uspešnu publiku sa stilom, časopis GlobalLiving se obraća sofisticiranim potrošačima i putnicima željnim avanture . On takođe pruža usluge onima koji trenutno ili su nekada živeli u inostranstvu, kao i onima čiji je san da vode internacionalni životni stil. Fokusira se na luksuzni život na jednoj ili više destinacija, sa pogledom iznutra na najbolji mogući globalni život koji se može zamisliti.
Sa naglaskom na životni stil i putovanja, ovaj dvomesečni časopis pruža čitaocima ekskluzivni pogled na globalni i život u inostranstvu izvan trenutnih regionalnih izdanja koja se nude.
Časopis GlobalLiving je istinski jedinstven prozor u živote privilegovanih građana sveta. Časopis je deo GlobalMediaPartners LLC, medijske grupe koja je napravljena da pruža usluge  interesima i životnim stilovima elite koja voli da putuje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari