Termin ometeno dete ili „dete ometeno u razvoju” najčešće se odnosi na osobe čiji su telesni, mentalni i emocionalni razvoj, rast i sazrevanje na duže vreme toliko ometeni da im je neophodno obezbediti specijalno obrazovanje, tretman i rehabilitaciju. Koristi se i termin „deca sa posebnim potrebama”, koji u širem smislu obuhvata svu decu ometenu u razvoju.

Inkluzija kao filozofija obrazovanja, počiva na pretpostavci da sva deca mogu da uče, kao i da se razlikuju u pogledu interesovanja, sposobnosti, porekla, prethodnih iskustava i znanja. U našoj zemlji postoji zakonska podloga za proces kreiranja inkluzivnog obrazovanja, ali se nedovoljno radi na implementaciji postojećih zakona. Brojne prepreke za inkluziju u našoj sredini i dalje postoje i kreću se od nerazumevanja, deklarativnog prihvatanja ili odbijanja novih obrazovnih pristupa i modela. Međutim, identifikovana je i spremnost za njihovo otklanjanje. Vaspitanje i obrazovanje dece sa oštećenjem vida može se obavljati u redovnoj školi, u redovnom odeljenju kombinovano sa periodima u resurs učionici, istovremeno u redovnoj i specijalnoj školi, u posebnim odeljenjima pri redovnoj školi i u školama za decu sa oštećenjem vida. U našim uslovima najčešće su to škole za decu sa oštećenjem vida.

 

Prijavi se