Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio sergiox 31. mart 2015. Prijavi dokument
. UVOD
U eri Interneta i opšte digitalizacije, primena informaciono-
komunikacionih tehnologija je prisutna u različitim sferama života i rada
savremenog čoveka. Informacioni sistemi korisniku olakšavaju izvršavanje
svakodnevnih obaveza, omogućavaju racionalnije raspolaganje vremenom i
obezbeđuju pristup različitim informacijama nezavisno od njegove lokacije.
Rapidan razvoj savremene tehnologije i njen sve veći uticaj na društvene
nauke, doveo je do pojave nove pedagoške discipline koja kroz upotrebu Interneta
i računara redefiniše teoriju i praksu vaspitanja i obrazovanja. Upotreba
informacionih sistema prožima različite oblasti školskog rada i delovanja – od
oblasti administrativnih poslova, komunikacije i arhiviranja podataka u
elektronskoj formi pa do primene informacionih sistema u nastavi.
Internet je u Srbiji dostupan od februara 1996. godine i u prvo vreme
njegova upotreba je bila ograničena na akademske krugove. Prva Osnovna škola u
Srbiji i Crnoj Gori koja je zvanično priključena na Internet 1997. godine bila je
OŠ ”Jovan Popović” iz Novog Sada. Do tada nijedna državna škola u Srbiji nije
razmatrala Internet kao ozbiljno sredstvo komunikacije sa đacima, komunikacije
sa roditeljima, publikacije obrazovnih i nastavnih sadržaja, saradnje sa drugim
školama i slično.1 U datom kontekstu, a u cilju modernizacije i olakšanja
komunikacije nastavnika sa roditeljima, učenicima, drugim školama i
Ministarstvom prosvete, konstruisan je softverski paket pod nazivom
”elektronski dnevnik”.
1 Jovanović M. (2006), Elektronski dnevnik, Zbornik radova, Tehnološko (tehničko) obrazovanje u Srbiji,
Čačak, 13. do 16. april, str. 427
4
2. DIGITALNI DNEVNIK
Permanentna saradnja roditelja i nastavnika neosporno predstavlja važan
preduslov za ispoljavanje pozitivnih efekata vaspitno-obrazovnog rada. Skladna
saradnja na relaciji roditelj – nastavnik omogućava:
• usklađivanje vaspitnih mera u porodici i školi,
• unapređenje detetovog odnosa prema školi, školskom radu i obavezama,
• stalno praćenje rada i razvoja učenika,
• blagovremeno otkrivanje uzroka eventualnih teškoća i pružanje neophodne
pomoći za njihovo prevazilaženje,
• podsticanje normalnih tokova razvoja detetove ličnosti.
S obzirom da se u osnovi sadržajno bogate, planski usmerene saradnje nalazi
uspešna komunikacija, u sistemu vaspitanja i obrazovanja se iz dana u dan u sve
većoj meri koristi savremena tehnologija koja omogućava uspostavljanje redovne
elektronske komunikacije između relevantnih subjekata.
Digitalni (ili elektronski) dnevnik se u relevantnoj literaturi definiše
kao ”softverski paket za elektronsko ocenjivanje učenika i arhiviranje ocena,
uspeha i ponašanja učenika sa publikacijom ocena za roditelje putem Interneta i
SMS poruka”.2
Digitalni dnevnik predstavlja računarski softver koji ima sve
funkcionalnosti postojeće razredne knjige, odnosno dnevnika, kao i niz dodatnih
funkcionalnosti. Program digitalog dnevnika obuhvata različite segmente rada u
školama tj. svakodnevne školske aktivnosti i dešavanja koja se jednostavnim
putem unose u veb aplikaciju koja posreduje između nastavnika i baze podataka sa
jedne i roditelja (ili učenika) i baze podataka sa druge strane. Na taj način
elektronski proces automatizuje većinu poslova vezanih za statistiku odeljenja:
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.