Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio teodoramandic13 30. oktobar 2014. Prijavi dokument
E-G usluge u Srbiji. Primer opštine/lokalne samouprave Savski venac
UVOD
U ovom radu, na osnovu prethodnih predavanja, ćemo izložiti:
osnovne probleme elektronske uprave u Srbiji
koliko Republika Srbija ulaže u informaciono – komunikacione tehnologije (IKT),
kolika je stopa korišćenja Interneta i koliko ljudi poseduje PC,
kakav je pristup Internetu i osnovno znanje u korišćenju Interneta tj. da li Srbija poseduje stručne kadrove u ovoj oblasti.
Ovim radom pokušavamo da ukažemo na značaj ulaganja u ovaj sektor, s obrzirom na to da je razvoj IKT sektora ključni razlog za razvoj drugih zemalja, kao i da prikažemo nivo razvoja IKT-a u našoj zemlji.
Takođe ćemo govoriti o:
digitalnom jazu, tj. informacionoj raslojenosti,
nivoima elektronske uprave, kao i
upoređivati na kom su nivou usluge elektronske uprave u opštinama u Srbiji i opštinama u razvijenim zemljama koje mnogo više ulažu u IKT.
Upoređivaćemo i koliko Srbija ulaže u IKT,
kolika je stopa Internet penetracije, korišćenja broadbanda, mobilne i fiksne telefonije, sa razvijenim zemljama u svetu.
Pod informacionim tehnologijama podrazumevaju se postupci, metode i tehnike prikupljanja, prenosa, obrade, čuvanja i prezentacije informacija. U savremenom društvu, širom sveta, ljudi koriste raznovrsne informacione tehnologije da bi razumeli probleme i kreirali rešenja. Te tehnologije danas uključuju sredstva kao što su senzorni uređaji, preko telefonskih mreža i faks mašina do računara svih vrsta.
Razvoj tehnologije, Interneta i elektronskog poslovanja dovodi do automatizacije mnogih procesa. Kako klijenti ne bi čekali u redu u pošti, banci i prodavnici osmišljen je koncept e-kupovine, e-poslovanja, pa i e-uprave. E-uprava se odnosi na upotrebu informacionih i komunikacionih tehnologija u razmeni informacija, pružanju servisa i poslovanju državnih organa i institucija sa fizičkim i pravnim licima, kao i među granama same uprave. Jedan servis e-uprave treba da pruži sledeće mogućnosti:
obaveštenja – informisanje građana o važnim promenama i novinama;
pregled dokumenata;
podnošenje zahteva (zahtevi za izdavanje dokumenata).
Tokom poslednjih godina informaciono – komunikacione tehnologije su nastavile da se šire svetom i sve više ljudi poseduje mogućnost da pristupi Internetu koristeći svu raznovrsnost informacija koje se mogu pronaći.
E-uprava ima za cilj olakšavanje poslovanja nadležnih organa, kao i smanjenje troškova, povećanje brzine i tačnosti upravljanja papirima. Ovo takođe ima pozitivan uticaj na ekonomiju, jer podrazumeva efikasniji pristup uslugama uprave i smanjuje troškove administrativnih funkcija. Na ovaj način se povećava transparentnost i dostupnost informacija, kao i raspoloživost usluga javnog sektora. Možda najbitniji aspekt razvoja e-uprave je sveobuhvatni razvoj društva, automatizacija procesa i veća efikasnost.
Postoji veza između elektronskog poslovanja i e-uprave u kontekstu da se e-upravom podrazumeva forma elektronskog poslovanja Vlade i odnosi se na isporuku elektronskih servisa prema različitim ciljnim grupama u javnosti. Ona kao takva ima za cilj da omogući lakšu, jeftiniju, transparentniju interakciju između vlade i građana, vlade i kompanija, kao i samih vladinih agencija.
Nova razvojna faza svetske privrede definisana kao informaciono društvo bazira svoj rad na znanju i tehnologiji i obezbeđuje više nivoe konkurentnosti, veće stope ekonomskog rasta i veći broj novih radnih mesta. U sklopu složenog procesa izgradnje takvog društva važan segment predstavljaju aktivnosti vezane za realizaciju primene IKT alata u državnom sektoru ili tzv. izgradnja e-uprave – savremene državne uprave.
Fenomen upotrebe IKT, Interneta, mobilne telefonije, digitalne televizije, itd. izvršio je transformaciju funkcionisanja vlada. Većina vlada danas u svetu distribuira informacije putem veb strana, izgrađuju svoje digitalne baze podataka i pružaju određeni vid usluga onlajn putem.
E-uprava na predstavlja samo korišćenje Interneta. Internet je svakako najmoćniji mehanizam za obavljanje ovih zadataka ali se sličan efekat može postići i korišćenjem „elektronskih“ sredstava kao što su obična telefonska linija (call centri, automatske sekretarice i drugo), mobilne i SMS tehnologije, centri za pružanje usluga (Internet kiosci i drugo) ili kombinacijom informaciono – komunikacionih tehnologija i običnih upravnih procedura (npr. naručivanje izvoda iz matičnih knjiga rođenih putem SMS-a i dostavljanje poštom na kućnu adresu).
Digitalizacija predstavlja proces prevođenja određenih štampanih dokumenata i procedua u elektronske fajlove, razumljive računaru, koji se mogu lako prenositi i slati putem servisa Interneta. Digitalni fajlovi su bazirani na binarnom kodu, odnosno na nizovima jedinica i nula.
Digitalna tehnologija uključuje digitalne komunikacione mreže kao što su: Internet, intranet, VAN mreže, računare, softverske pakete i sve druge oblike informacione tehnologije koja se koristi prilikom obavljanja elektronskog biznisa i elektronske trgovine.
Digitalni proizvod predstavlja digitalizovane proizvode koji su putem binarnom koda prevedeni u nizove digitalnih bita. Digitalni proizvodi mogu biti: elektronske knjige, audio i video zapisi, TV i radio programi, softveri, video igre, časopisi, vesti, informacije, itd.. (Živković, Knežević, 2013.).
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.