Odlomak

1. UVOD
U globalnoj tržišnoj utakmici i permanentnom nadmetanju kompanija, kadrovi kao poseban resurs zauzimaju veoma važno mesto. Veliku pažnju, kada su u pitannju zaposleni, kompanije polažu na regrutaciju kadrova kroz selekciju i izbor, i kasnije kroz radni odnos na obuku i konstantno usavršavanje kadrova. Izbor teme „Edukacija i obuka kadrova“ postala je predmet ličnog interesovanja sa namerom da se prvenstveno istraži način realizacije iste. Osim teorijskog osvrta nastoji se dati i prikaz primera dobre prakse u planiranju, organizovanju, realizaciji i evaluaciji obuka zaposlenih. Naravno, pri tom treba imati u vidu da je obuka sastavni deo trajnijeg, složenijeg i dugotrajnijeg procesa edukacije zaposlenih.

 
2. CILJEVI ISTRAŽIVANJA
Cilj seminarskog rada jeste da kroz analizu teorijski znanja i uspešnih primera iz prakse da odgovor na pitanje važnosti i doprinosa kroz edukaciju kadrova i obuke istih. Pored toga, teži se dati odgovor o značaju i potrebi realizacija obuka i trajnog koncepta edukacije zaposlenih – koji donosi brojne benefite i prednosti matičnim kompanijama.

 
3. METODOLOGIJA ISTRAŽIVANJA
U pripremi rada koristićemo sledeće metode:

  • analiza literature (u štampanoj i elektronskoj formi),
  • sinteza i grupisanje podataka, činjenica i saznanja dobijenih iz teorije i prakse,
  • lični razgovor sa trenerima zadužanim za obuku kadrova,
  • materijale koji se koriste u planiranju i realizaciji obuka zaposlenih.

4. TEORIJSKI OKVIR
Kada je u pitanju obuka kao sastavni deo edukacije kadrova, od početka se insistira da obuka u preduzeću mora biti pripremana kao sistematska aktivnost. Ono što je čini posebnim obrazovnim segmentom je specifičnost za svako preduzeće, odnosno organizaciju i za svaku ciljnu grupu. To znači da je konstituisanje obuke uvek nužno kreativan posao ali uvek ima dimenzije sistematske aktivnosti. Kreativnost bez prethodno utvrđenih pravila, može sa aspekta iskustva da bude interesantna ali često nije efikasna i obrnuto. Isto tako, kruto poštovan formalni pristup dovodi do rutinskih, dosadnih obuka, koje često ne motivišu učesnike na učenje

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari