Odlomak

POJAM ELEKTRONSKE TRGOVINE

Informatička revolucija u punoj meri dolazi do izražaja u sferi trgovine. Zahvaljujući tome, nastaje i razvija se svojevrsna elektronska trgovina. Elektronska trgovina podrazumeva korišćenje više različitih elektronskih informacionih tehnologija u koje se ubrajaju telefon, e
mail, faks, teleks, automatska identifikacija na bazi bar koda, EDI, prenos vizuelne informacije kao deo neke druge međuorganizacijske transakcije, direktan pristup datotekama poslovnog partnera, prenos poruka na elektronskim obrascima, prenos elektronskih kataloga i konačno korišćenje Interneta, odnosno Web-a. Elektronska trgovina, kao novi segment savremenog poslovanja, posledica je razvoja globalne ekonomije i globalne računarske mreže. Posmatrano sa aspekta komunikacija, elektronska trgovina predstavlja isporuku informacija, proizvoda, usluga ili plaćanja putem telefona, računarske mreže ili nekog drugog sredstva. Međutim, sa stanovišta poslovanja, elektronska trgovina predstavlja primenu tehnologije s ciljem automatizacije poslovnih transakcija. Elektronska trgovina sa aspekta usluga je alat koji smanjuje troškove, usavršava kvalitet robe i povećava brzinu isporuke.Tržište koje se realizuje preko WWW mreže otvara nove mogućnosti u trgovanju, ali istovremeno zahteva promeenu pristupa samom konceptu trgovine i označava se pojmom E-Commerce.
Elektronska trgovina se može definisati kao skup komercijalnih transakcija koje se odvijaju preko Interneta, bez obzira na njihove prave ili virtuelne vrednosti. Ova definicija ne uključuje oglasne poslove. Pri pomenu elektronske trgovine, većina ljudi prvo pomisli na on-line shopping I mogućnost kupovine preko Interneta. Međutim, web kupovina je tek mali deo sveukupne slike elektronske trgovine. Jedna od važnijih osobina jeste da je elektronska trgovina dinamičkog karaktera i da se svake godine širi i objedinjuje nove funkcije i elemente. Vodeće svetske ekonomije suočene su sa rastućim korišćenjem Interneta i rapidnim rastom tzv. electronic commerce-a. Broj ljudi koji kupuju, traže posao, rešavaju čak I medicinske probleme on-line u stalnom je porastu. Trend sveukupnog poslovanja kreće seka Internetu i on-line pristupu, što za rezultat ima kreiranje on-line tržišta. Promocija novih proizvoda i usluga koje kompanije nude gotovo je nezamisliva be on-line promocije. Digitalna ekonomija uz e-commerce je ubrzala i unapredila ekonomije razvijenih zemalja, dok će se u narednom periodu videti kako će se u svemu tome snaći ostale srednje i nerazvijene zemlje. Kaže se da živimo u umreženom svetu. Dokaz za to su neprestan razvoj i širenje Interneta. Ekonomski aspekt koji objašnjava ovakav trend ogleda se u onome što korišćenje internet omogućava, a to je smanjenje troškova. Kada se to uzme u obzir, onda je logična prognoza da će elektronska trgovina u budućnosti doživeti ogroman rast. Pretpostavka je da će mladi ljudi biti ti koji će predstavljati ogroman potrošački potencijal. Svoju šansu u razvoju e-commerca posebno vide male kompanije, jer će imati priliku da se za njih sazna i da ravnopravno sa velikim igračima nastupaju na tržištu. Internet, elektronsko poslovanje i trgovina otvaraju put ka potpuno novom obliku ekonomije – Internet ekonomiji. Elektronska trgovina nije tek puka prodaja ili kupovina preko Interneta korišćenjem elektronskog novca ili sličnim direktnim vidovima plaćanja.Domen elektronske trgovine je mnogo širi od toga.Prema metodologiji Evropske Unije, to je skup komercijalnih aktivnosti koje se vode preko elektronskih mreža (najčešće preko Interneta), a koje imaju za krajnji cilj prodaju ili nabavku proizvoda ili usluga. Elektronska trgovina razvija se krupnim koracima u cijelom svijetu, a posebno u Evropi, koja ubrzano smanjuje zaostatak za SAD. Obavljanje komercijalnih poslova elektronskim putem, pored povećanja prometa i zarade,daje i velike mogućnosti korisnicima i firmama u pogledu povećanja kvaliteta usluga,integracije i otvaranja novih radnih mjesta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari