U ovom seminarskom radu ćemo se pozabaviti filmskom obradom kriminalističkog romana Parfem- Hronologija jednog zločina Patrika Ziskinda, čija je tema život jedne psihološki-patološko neuravnotežene ličnosti.
U uvodnom dijelu ćemo se kratko osvrnuti na problematiku i sam proces ekranizacije književnog djela, zatim ćemo se pozabaviti predstavom mirisa u filmu, Tikverovim likom Grenuja i problematikom priče. Rad je koncipiran tako da je glavni akcenat stavljen na poređenje romana i ekranizovane verzije, koja i jeste svojevrsna interpretacija djela.

1.1. Proces ekranizacije i opšte informacije
Roman je izašao 1985 godine i postigao veliki uspjeh, preveden je na mnogobrojne jezike i do danas je prodat u više od 15 miliona primjeraka. Poslije dugog oklijevanja Ziskind je ipak prodao filmska prava producentu Berndu Ajhingeru, koji je za režisera izabrao Toma Tikvera.
Prerada romana u filmski scenario, na kojem su Tikver, Ajhinger i Birkin zajedno radili, je trajala oko dvije i po godine. Snimanje je bilo izuzetno skupo, troškovi produkcije kompanije Konstantin Film su procijenjeni na oko 60 miliona eura. Parfem je premijerno prikazan u kinima u Njemačkoj 2006 godine.
Film je dostigao globalni uspjeh, zaradio je oko 135 miliona eura i dobio brojne nagrade, kao što su: Bambi, Der Bayerische Filmpreis, Der Deutsche Filmpreis i Jupiter. Ekranizacija ovog djela je bila veliki izazov zbog problematike predstavljanja mirisa putem filmskog medija.
Glavne uloge: Alan Rikman (Antoan Riši), Rejčel Herd-Vud (Laura Riši), Ben Višou (Žan Batist Grenuj) i Dastin Hofman (Đuzepe Baldini).

 

Prijavi se