Odlomak

1. Uvod

Hidraulični motori ( hidromotori , aktuatori ) su hidraulični izvršni elementi . Oni se
dele na rotacione motore , cilindre i obrtne motore . Cilindri i obrtni motori imaju
pomak ograničen dvema krajnjim tačkama.

1.2. Rotacioni motori

Suprotno pumpama, motori pretvaraju energiju fluida u mehanički rad. Konstrukcija rotacionih motora i pumpi je u osnovi identična pa se često isti mašina može prema potrebi koristiti kao pumpa ili motor (reverzibilni mašina).
Prema brzini razlikuju se sporohodni (do 1000 / min) i brzohodni motori.
Budući da je snaga motora jednaka proizvodu momenta i brzine okretanja (PM = Mō), za istu snagu motora mora se uz smanjenje brzine povećavati moment. Zato sporohodni motori često zahtevaju veliki moment (tzv. LSHT-motori, Lov Speed – High Torkue). Primeri simbola za rotacioni motor dani su na (Sl. 4.1). Prvi (a) simbol označava motor koji se okreće uvek u istom smeru, a drug (b) je motor koji ima mogućnost rotacije u oba smera (dvosmerni ili reverzibilni), što se postiže zamenom dovoda i odvoda fluida. Slika c) prikazuje motor-pumpu (reverzibilni mašina) promenljive snage koji se može okretati u oba smera (dvosmerni ili reverzibilni). Prelazak iz režima motora u režim pumpe postiže se okretanjem bubnja, a cela konstrukcija je prilično komplikovana odn. skupa. Takav uređaj može se zgodno koristiti za dizalice, tako da pri spuštanju pumpa koči teret i pri tome iskorišćava rad tog spuštanja.
Primeri simbola za rotacioni motor:

a) Jednosmerni
b) Obrtni
c) Podesiva obrtna motorna pumpa

Podela rotacionim motorom:
1. nazubljene
a) sa eksternim gear
b) gear-Prsti
Drugo krilo (slat)

3. Klip
a) klipnoaksijalne (sa aksijalno montiranim cam)
– I prelivne ploče
– Obrtne ose
b) klip radijalno (sa radijalnim cam)
– Unutrašnja aktivnost (spoljna kamera)
– Sa spoljne akcije (interna kamera)

1.3. Nazubljeni motor
Rotaciona brzina pogonskog motora je obično u opsegu 500-3500 o / min i radne pritiske do 200 bara. Sa aksijalnim klipnom motoru, to je jedini motori velike brzine. Zbog velikog curenja gubici su retko izvodi kao LSHT motor. Za sporijim brzinama mogu obaviti kao visoki-brzine Gearmotor. Povećava nivo buke sa brzinom
rotacija i pritisak. Zavisno od zaptivne površine, postoje dva tipa:
– Sa jednom smeru rotacije i predviđeno povezivanje visoka i niska
Pritisak
– Dvosmerni (reverzibilna) motor, simetrično dizajniran, sa dva identična veza. Dizajn motora sa spoljnim opremom je u osnovi isti kao i za zupčaste pumpe
(Vidi gore). Za zaptivanje površine kućišta su prednji i stražnji poklopac, kao i područja sa RIM unazad. Radnog fluida pod pritiskom kreće prema obimu opremom port niskog pritiska, tako da se prigušuje zube, što dovodi do rotaciji
Menjač. Fingers motori imaju poseban oblik zuba (trochoidna kriva), koji obezbeđuje simultano zaptivanje svih zuba. Interna menjač uvek ima jedan zub manje nego statora.

Postoje dve verzije:
– Slov– Orbit motora i
– Velika brzina – Gerotor motor

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari