Odlomak

UVOD

Zadatak ovog rada je da se opiše historijski razvoj drumskog saobraćaja. Od prahistorijskog čovjeka, koji je koristio granu za prevoz tereta, do prve pojave točka, parnog motora, električnog i popularnih «Otto» motora koje koristimo i danas. Nekad je auto bilo veliki luksuz , zaštitna ikona visoke klase ali krenuvši od Forda pa do danas situacija se u mnogome promjenila.

Danas postoji toliko automobila da postaju glavni zagađivaći ozona, posebno u zemljama u razvoju u kojim se korist mnogo automobila proizvedenih još prije 20 godina bez efikasnih izduvnih sistema.

Organski resursi se svaki dan sve više iscrpljuju i cijena tečnih goriva danas postaje sve viša i viša tako da se pribjegava nekim novim rješenjima. Uvodi se mogućnost korištenja plina i takozvani hibridni pogon koji predstavlja kombinaciju elektromotora i benziskog motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Ove nove tehnologije će naravno smanjiti potrošnju resursa ali i emisiju štetnih plinova. Međutim i danas se najviše proizvode motori sa unutrašnjim sagorijevanjem ali se uvodi takozvana «EURO5» norma o emisiji štetnih plinova kojom se ograničava emisija štenih plinova na minimum koji je moguće danas postaviti.

Ne znamo sta nam budućnost donosi, u automobilima je svake godine sve više kompjutera, možda će oni jednog dana upravljati automobilima a mi mirno sjediti i posmatrati.

 

 

 

 

 

HISTORIJSKI RAZVOJ DRUMSKOG SAOBRAĆAJA U SVIJETU

Jedna od mogućih podjela saobraćaja je takozvana historijska podijela koja razlikuje stare i mlade saobraćajne grane. U mlade grane se ubrajaju vazdušni, cijevovodni i drumski saobraćaj. Ovakva podjela je opravdana ukoliko se misli na motorni drumski saobraćaj koji se stvarno razvio poslije «starih» grana saobraćaja: pomorskog, riječnog i željezničkog saobraćaja. Međutim ispravnijim pristupom smatramo da se vrijeme nastanka neke vrste saobraćaja ne računa od momenta uvođenja jednog pogona nego od početka korištenja određene vrste puta, jer su vrste prevoza-saobraćajne grane definisane vrstom puta.1

Gledano iz ovoga ugla, drumski saobraćaj ne samo da nije mlad, nego spada u najstarije grane saobraćaja.

Drumski saobraćaj, odnosno njegovi prvi znaci, javljaju se još u prahistoriskom dobu. Naime, prahistoriski čovjek je račvastu granu, koju je vukao po zemlji, koristio da olakša sebi teret. Tako je nastala urbana staza po kojoj se kretao prahistoriski čovjek. Grana koju je vukao i tovarne životinje nesumljivo su prvi oblici drumskog saobraćaja, kao i prve saobraćajnice i sredstva drumskog saobraćaja. Pošto mu je teret postao težak, čovjek je podmetnuo obla drva da bi lakše gurao teret ili ga vukao po oblicama. Na osnovu te ideje ubrzo se javila ideja o točku. Zanimljivo je da je prvi točak izmišljen oko 3250 godine p. n. e. i to za oblikavanja posuđa zvani grnčarski točak. U istom periodu u Mezopotamiji se počinje primjenjivati točak na prevoznim sredstvima. Da bi točak funkcionisao bilo je potrebno da ga nešto drži i što će mu biti oslonac, tako da se ubrzo prevazišao i taj problem te je izmišljena osovina, a ubrzo su točak obložili metalom, zbog dužeg vijeka trajanja. Tako da je razvojem sredstava bilo potrebno izraditi i odgovarajuće puteve

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari