Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Skripte, Geografija, Menadžment
Objavio ajlicaaaa 24. jun 2012. Prijavi dokument
JAPAN – LIČNA KARTA
Japan je zemlja sa preko hiljadu ostrva, mnogo jezera, šuma i vulkana. Površina Japana iznosi oko 370.000 km2 što predstavlja 1/25 površine SAD ili 1/4,5 površine Evropske zajednice. Na toj površini živi preko 150 miliona stanovnika zbog čega Japan ima najveću gustinu naseljenosti na svetu, gotovo 2 puta veću od naseljenosti u Evropskoj uniji ili 12 puta veću od one u SAD.
Japan ima malo prirodnih resursa i gotovo uopšte ne proizvodi sirovine koje predstavljaju osnovu za privredni razvoj te je prinudjen da uvozi od 80-99% procenata svih neophodnih sirovina (ugalj, nafta, prirodni gas, gvozdena ruda, bakar . . ). Velike površine su pod šumama i ime svega 17% obradivog zemljišta te je primoran i da uvozi poljoprivredno-prehrambene proizvode.
Troškovi za državni aparat i administraciju kako u privredi tako i u državi nisu veliki i značajno su manji nego recimo u zemljama Evrope ili SAD.
Osnovno i srednje obrazovanje u Japanu su obavezni. U Japanu su još od starih vremena shvatili značaj obrazovanja i oduvek su smatrali čitanje, pisanje i korišćenje računaljki osnovama obrazovanja svakog građanina, tako da Japan danas drži rekord najniže stope nepismenosti – svega 0.7%.
Okolnosti u kojima se nalaze: mala zemlja, mala obradiva površina, veliki broj stanovnika, ogromna prenaseljenost i izolovanost teraju Japance da budu maksimalno racionalni i da se maksimalno zalažu, misle, rade i štede. Zato Japan sa jedne strane uvozi isključivo ono što ne može da proizvede a izvozi svoju robu sa maksimalnim stepenom obrade. Sa druge strane Japanci smatraju da je rad najvažniji – to je ideal sam za sebe. Dok u ostalim zemljama rade da bi živeli, Japanci žive da bi radili i pravi su “radoholičari”. Oni rad definišu kao odnos u kome standard pojedinca zavisi od napretka kompanije, te stoga osećaj pripadnosti organizaciji ima prioritet u odnosu na pojedinca. Kompanija je za Japance jedna vrsta zajednice u kojoj se živi a ne mesto na kome se rad razmenjuje za nadnicu ili platu. Kada radnik stupa u preduzeće, zna da će mu ono biti verno do smrti i da će mu pružiti pomoć u svakoj nevolji.
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio Melika 13. mart 2024.
Objavio m.djordjevic1979 31. januar 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.