Odlomak

UVOD

Svaki proces i svaki odnos u organizacijama sveta života i sveta rada pretpostavlja i uključuje komunikaciju, bilo u eksplicitivnom bilo u implicitnom smislu. Komunikacija, kao pojava, komunikacioni procesi i komunikacioni odnosi su determinisani kulturnim obrascima i paradigmama u čijim osnovama se nalaze etičke norme i principi, u kojima se iskazuju moralna htenja i delanja. Preko i pomoću komunikacija i poslovne etike, odnosno organizacione kulture organizacioni život u svim konkretno-istorijskim manifestacionim iskazima zadobija i ima ljudsku dimenziju i punoću, važnost, svrhu i smisao.
Ljudska komunikacija je stvaralačka aktivnost. Komunikacijom čovek pokreće, podstiče i utiče na svet oko sebe, na stvaranje i dogradnju tog istog sveta, svoje okoline, koju tumači i na koju stalno daje odgovore. To znači da je komunikacija vezana za prostor i vreme
U cilju izražavanja i zadovoljenja potreba, kao i ličnog usavršavanja na putevima spoznajnog o sebi i drugima, čovek je jedino živo biće koji ima u svom središtu govor i reč. Sledstveno ovome, ljudska komunikacija predstavlja ne samo izraz ljudske svesti i njenog odnosa prema svetu, već takođe i interesno angažovanu akciju subjekta, koja, u interakciji sa drugim subjektima, učestvuje u kreiranju i oblikovanju društvenih odnosa.
Kultura je prvi vidljivi i ključni pojam komunikacije, ali i celokupnog menadžmentskog procesa u jednoj organizaciji. Jedino čovek ima kulturu kao glavni bioetički okvir unutar kojeg je omogućena komunikacija, interpretiranje komunikacije i njena prohodnost. Pored toga , kultura je pojam ili fenomen koji se menja čim pređemo nacionalne, regionalne, religiozne, organizacijske i druge granice. Komunikacija u različitim društvenim interakcijama i određenim poslovnim situacijama utoliko je uspešnija ukoliko bolje razumemo kako na nju utiče kultura. Naučena i zajednička značenja i ponašanja osnovni su elementi svake kulture, što se može proširiti i na organizacije. Organizacijska kultura javlja se tamo gde pojedinačne organizacije ili grupe organizacija stvaraju jedinstvena zajednička značenja i ponašanja. Upravo razumevanje organizacijske kulture je osnovna nit u savladavanju poslovnih komunikacijskih veština.
U ovom radu videće se šta predstavlja komunikacija, kaje sve podele komunikacije postoje, kako izgleda i koji su delovi procesa komunikacije. Videće se i koja etička pravila se koriste u poslovnoj komunikaciji kao i kako se piše poslovno pismo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari